torsdag 8 april 2010

Redan torsdag!??



Jisses så veckan ramlar på..Man hinner knappt med alls.
På lördag har vi stämt träff med säljaren av stugan Stubbängen och ska kolla igenom hur olika saker sköts och om snön ev. ställt till med bekymmer, innan vi skriver slutkontraktet. Kul att se hur tomten ser ut med lite mindre snö..*ler* Som tur var fanns sommarbilder på hemnet när vi blev intresserade,annars hade man aldrig vågat göra den här investeringen. Nästa vecka får vi nycklarna och DET ser vi verkligen fram mot. Nu har vi väntat läänge på detta!! Prio 1 är att bygga en rastgård till katterna och att flytta in möbler så vi kan vistas där hela helgerna för att fixa o dona.


I morgon kväll ska jag o tvillingsyster gå och få oss några garv. Vi gillar farser och spring-i-dörr-komik och har sedan länge bokat biljetter till farsen "Liket som visste för mycket" Lite träningsvärk i magen är inte helt fel..om det kommer sig av att man halvt skrattat ihjäl sig.

2 kommentarer:

  1. Så det är dax för stugan nu...mysigt o lycka till...träningsvärk i magen låter ju inte helt fel inte....Det förlänger ju livet...

    SvaraRadera
  2. När jag flyttade till mitt torp fanns en gigantisk "kattbur" utanför ena gaveln och en bit ut på gräsmattan. Den var byggd med hönsnät på träställning och upptill satt nockplåtar så att kissarna inte skulle kunan klättra över (om de mot förmodan skulle vilja klättra i hönsnät). Inne i buren fanns grenar och klätterattiraljer. Det var en lösning som fungerar rätt bra om man vill släppa ut kissarna, men inte släppa lös dem.

    Jag rev hela buren eftersom jag ville låta mina kissar gå fritt. De fick en kattlucka i fönstret på gaveln och en liten ramp så att de kommer upp och kan gå ner när de vill in eller ut. Det fungerar kanonbra. De går och kommer som de vill och matte behöver inte ha dåligt samvete när hon är iväg och jobbar. :-)

    SvaraRadera