måndag 12 april 2010

Spott-test klart.

Äntligen har jag fått tummen ur och gjort min salivdonation till Karolinska Institutet. Lådan har legat härhemma länge nu och efter ytterligare påtryckningar från Svenska Tvillingregistret beslutade jag mig för att få det gjort.Spotta, spotta.. blanda i vätska och skaka,skaka och förpacka på speciellt vis..så var det klart!
En gång om året dyker olika provgrejer upp och förra gången var det blod de ville ha. Tur nog är man härdad med sånt..hihi!
Proverna samlas i en biobank som forskare i olika länder har tillgång till för att studera betydelsen av arv-och miljö och för att i framtiden utveckla bättre behandlingsmöjligheter. Kan man bidra till utvecklande forskning så ska man göra det tycker jag. Nu gäller det bara att elda syrran i häcken med blåslampa och skicka iväg sitt..haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar