tisdag 6 april 2010

Trolla med orkidéer.

Har ju fått kommentarer från en viss person förr om att jag har en töntig husmorsblogg..och jag fick en idé. Här startar en ny etikett som heter "Husmor tipsar". Töntiga tips som ingen kan klara sig förutan och som förhoppningsvis bjuder på lite skratt och glädje. Töntigt så det förslår..men det passar mig rätt bra det. Det bjuder jag på!! haha!


Alla har vi väl nån "skruttig" orkidé som avslutat sin låånga blomning för att träda in i vila ett tag. De känns lite torftiga och ofta gömmer man undan dem under viloperioden just för att de ser så "fattiga" ut. Men nu är det slut med det...*ler*

Köp några stänglar i plast eller siden förslagsvis i samma färg som den ursprungliga blomman och stick ned den i krukan.

Tadaaaaaa!! Vips så har man återigen en ståtlig orkidé som man kan ha framme till beskådan tills den vill blomma på egen hand igen. När den helt tappat sina egna blommor kan du till o med vara lite "wild ´n crazy" och byta färg oxå. Köp stänglar i olika färger..så kan du förnya utan att att det kostar skjortan.


3 kommentarer:

  1. Bra tips det där :)
    Har faktiskt sett en som varit mer crazy än att byta färg på blommorna.
    Hon hade satt en fusk Hortenzia kvist i Orkidéen :)

    SvaraRadera
  2. Det var ju ett bra tips, fast jag har inga orkidéer så jag behöver inte fuska=))). Däremot fuskade jag en sommar genom att sätta ut stora tygrosor i trädgården o alla tyckte jag hade fantastiska rosor. Numera har jag riktiga rosor men fusk tycker jag är helt tillåtet.
    Tack för titten på din trevliga blogg. Jag kommer nog tebax. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Du är för go......och mer fram för den riktiga tanten.=)

    SvaraRadera