onsdag 25 augusti 2010

Hon som skulle varva ned och ta det lugnt....

..var det ja..hrm,hrm. Dagen har väl kanske inte varit jätteintensiv..men lite väl mycket för min smak just nu i alla fall. Morgonen började med injektion i övre rumpregionen kl.9. Yes! Jag som gillar sprutor passar på att njuta..Sen har jag världens trevligaste och roligaste sköterska oxå! Vidare till systeryster för kaffe i morgonsolen innan det var dags att fara vidare till företagshälsovården. Fick konstaterat att jag INTE har behov att gå hos någon psykolog..haha! Skönt att man kan spara resurserna till dem som verkligen behöver dem tycker jag. Willys nästa..och som vanligt gör man samma jäkla tabbbe. Kundvagn?? Nämen jag ska ju ha så lite grejer ju..och sen balanserar man korgen full..och några prylar i händerna oxå innan man tar sig till kassan. Att man aldrig lär sig! Förstår inte att det blir så mycket fler grejer än det som står på inköpslistan..Vad gör jag för fel??
Vidare Rusta..men ingen grundfärg som jag ville ha däremot ett jättpack med näsdukar så nu kan man kolla på snyftfilmer hela helgen..eller nysa o snora hur mycket man vill. *ler*
Hemåt igen..packa upp varor med tre snokande nosar i kassarna. Nä,tyvärr..inget kattgodis idag!
Lite lunch bestående av tacorester och sen full fart med att baka kaka.


Joru..det ska serveras en smarrig chokladtoppad marängtårta imorgon när jag och vännen Jeanette åker ut till stugan och frossar. Här ser man de olika lagren..med kladdkaka och sen maräng med hasselnötter. Den ser himla trist ut nu..men bara man skär ett jack i den, börjar det flyta ut choklad och nutella i härlig sörja. Tack till  Hallon/Blåbär som bjuder på supersmaskiga recept i sin blogg! Denna rekommenderas starkt!


När kakan väl kallnat o lossnat från formen var det bara å sätta igång med middagen. Långkok på kotletter klarar sig själv rätt bra och grabbar mumsade gott med gräddsås och vinbärsgelé.
Efter fullgott dagsverke avsatte jag tid till låång meditation och att softa i soffan. Visst känner man sig duktig när man har hunnit en del...fast tanken var ju att ta det lugnt och vila.
Det är svårt att lära gamla hundar att sitta och den här är som en ettrig terrier..haha!


Natti natti!

             

4 kommentarer:

  1. Hej och tack för igår kväll.
    Kakan var underbart god!!! Tack för den fina presenten och det trevliga sällskapet! Det var vackert och fridfullt vid eran stuga och brasan i den öppna spisen värmde gott i den fuktiga kvällen.
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. låter som om du kör på och fortsätter med aldeles för mycket saker i alla fall min vän!.. försök att ta det lite lugnt nu vännen.. vill ju inte att du skall må dåligt igen!! .. men skönt att du slipper psykolog i alla fall.. även om det säkert kan vara skönt för vissa... men i ditt fall så tror jag nog att du redan VET vad det är som går fel... det svåra är ju att som du säger, dra i handbromsen i tid!.. tror du skulle kunna må bra av att bo i din härliga stuga ett litet tag.. bara gå runt och få vara.. ,-D annars så ska här minsan smygas iväg mitt i natta och knyta fast frökna i en solstol så du tvingas sitta still och vara lugn! ;-D kan serva med margaritas också om det behövs ,-D

    SvaraRadera
  3. Hej :)
    Sitter med ett brett leende på läpparna när jag läser här idag :))
    Ja, det där med kundvagnen/korgen känner jag allt igen :) HUR kommer det sig att man alltid ska ta mer än vad som står på inköpslistan!?!?!?? Och korgen dignar av allehanda "bra-att-ha-saker" :)))

    Tårtan ser verkligen smarrig ut!! Måste kika på det receptet! Jag som ÄLSKAR choklad och tårta!!! :)

    Hoppas du laddat batterierna något under dagarna som gått....

    Ha de fortsatt gott av helgen som är kvar.

    Varma kramar

    SvaraRadera
  4. Ninni, om du försöker varva ner, så lovar jag att försöka fixa en egen kaka, den låter betydligt godare än det du visar på bild - kanske som min gotländska strömmingslåda anno dazumal, ingen fröjd för ögat men väl för gommen!
    Kram från novisen vid spisen

    SvaraRadera