torsdag 14 oktober 2010

Vankar i vargtimmen..

Va trött jag blir!! Här har jag väckarklockan (läs mobilen) på väckning kl.06 varje dag..men likväl vaknar man prick kl.05 och kan inte somna om. Jag blir gaaalen! Litar inte riktigt på mobilen som nån gång inte behagat ringa i tid och jag tror det sitter i "huvet". Jag HATAR att sova över..och det är inte många gånger det hänt under mitt liv. Kanske därför det känns så jobbigt när man väl gör det..suck!
Jag tror liksom att man sover som på nålar...och inte kan slappna av riktigt för att inte utsätta sig för stressen det är att vakna för sent.
Igår lånade jag sonens mobil..dvs. min gamla som aldrig svikit mig...och sen bad jag guben att ställa sin oxå..så jag riktigt präntade in i det undermedvetna att jag KOMMER garanterat upp i tid. Trodde jag kunde "lura" hjärnan på det sättet..MEN INTE DÅ!! Lik förbannat ligger jag o stirrar på klockradion kl. 05..morr!

Jag VÄGRAR att stå i grindhålet och rycka tidningen när morgonbudet kommer..Det tänker jag göra sen..när jag blir pensionär..haha! Inte fasen räcker det med 5 timmars nattsömn om man ska jobba heltid heller...vilket jag kommer att göra from nästa vecka.
I detta läget ser jag fram mot helgen nåt enormt..för då kan jag ta piller på fre och lörd. kväll och får GARANTERAT sova till kl. 9..Yes!!
Näe...det är inte sömnpiller jag snackar om..Sånt skit vill jag inte hålla på med. Det är allergitabletter!! Åt en gång i tiden starka mediciner som åsamkade klåda på hela kroppen och då fick jag dessa. Atarax är klådstillande och försätter åtminstone den här damen i djuuuup sömn och får mig totalt avslappnad. Guud vad jag älskar dessa piller!! Tack o lov för pappsen som kan fixa dessa genom sina eksem..eftersom de är på recept. Man skulle ju knappast få dem pga sömnstörningar precis..
En sak till...de är väldigt effektiva mot kliande myggbett oxå...hehe!

Enough for today...
Kramisar

4 kommentarer:

  1. Förstår om du är trött,5 timmars sömn är inte alls tillräckligt...Men dina tabletter,har väl inga biverkningar hoppas jag...
    Kanske en annan kunde prova,har ju i perioder väldiga sömnproblem...Sover vid de tillfällena 3-4 timmar per natt...är totalt slut,men ändå ingen sömn...Tur att detta bara är i perioder på några dagar då & då...Har aldrig sökt för detta,trots mammas påtryckningar..Kan ju bara säga att jag besöker inte läkare åt mig själv så ofta *Ler*
    Hoppas nu du får sova lite mer i helgen...Å lycka till med heltidsarbetet...
    Kramar i massor//Nonnzan

    SvaraRadera
  2. Atarax fick jag utskrivet vid ångest och depression!.. de fungerar ypperligt som sömnpiller... men de kan ha rätt rejäla biverkningar... så var försiktig vännen!

    SvaraRadera
  3. ja atarax får en att sova gott! =) Det vet jag också, så gott så att man nästan inte är kontaktbar.*asg* Och det där med sömnen tror jag är en stressfaktor, att du har det körigt just nu. Så sov jag också förut, men nu när jag har lugn och ro runt hela min situation så sover jag gott. Känner igen det där med att vakna, vakna, vakna .....och sen när klockan väl ringer så är man död!
    Och du självklar använder jag reflexväst, alltid! Även mitt på dagen! Duktig flicka det är jag allt!
    Sköt om dej vännen!
    Kramelikram från den Ystra Söstera

    SvaraRadera
  4. Ångest o depression? Sambon fick ett gäng Atarax för att kunna slappna av när han flyger i jobbet. Låter ju konstigt att de används på så olika sätt..detta måste jag kolla upp!

    SvaraRadera