tisdag 9 november 2010

Snön faller....

..ymningt här och även om de tjatade på radion om det begynnande vädret hela morgonen så väljer man att blunda med öronen. Försökte ta mig till ÖoB efter jobbet men det sket sig. Först köer från jobbet..sen köer i trafikljusen..och fastän jag smet en genväg och tänkta dra om alla så blev jag såå lurad. NEJ!! Som dagtidare är man inte van vid all trafik och alla köer..och sen snö på det. Fasen oxå! När jag sen satt fast i den tredje långkön och stilla funderade på vad jag höll på med..fick jag spel. Jag gasade på och fick till slut lite spinn på bilen så jag hamnad i andra körfältet..alltså en nästan laglig u-sväng..och for hemåt istället. Inget är värt detta köande och de inköp jag behövde göra i matväg fick Statoil istället bistå med. Jag tror jag besöker ÖoB en dag när jag har bättre tålamod med sniglar i trafiken och puckon utan vinterdäck..hehe!
En sån här kväll passar det med att göra en snabbinventering. Snöborste till bilen- check! Isskrapa-check! Snökara och skovel-check! Fingervantar -......amen var fasen är de nu då.....Gaaaaahh!!
Vaddå stressad?? Nänä lugn som en filbunke...i alla fall snart. hihi!
Nattis o kramis

4 kommentarer:

  1. Här har det slutat snöa nu och vi fick väl inte det allra värsta. Men i Uddevalla var det kaos, den så för oss berömda Väner-snön kom och det är en eländig rackare. Blöt, tung och klibbig. Bussarna slutade gå runt tolv och då är det kris. Och informationen till skolorna var urusla. Sandra körde hem Jessica.
    Men som sagt här kom det kanske 5 cm och det är ju inget att grina över.=)
    Nu är det en ny dag med nya utmaningar!
    Ha det jättebäst!
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  2. Huga, behåll det där uppe, hihi
    Man skulle nästan tro att du kört nere i Malmö,
    för så ser det ut hos oss utan att det snöar..

    SvaraRadera
  3. Uscha med snö ni fått !!!
    Här kom det bara lite fjun häromdagen som försvann i ett naffs :)
    Har dock gjort vintercheck på bilarna på jobbet.
    Får nog ta en inköpsrunda till den "nya" bilen , för det fattas nog en del i den :)

    SvaraRadera
  4. Hjälp va me snö du fått vännen!.. nog för att snön föll även här i sthlm.. och ligger kvar också bitvis, men på bilderna dina så ser det ut att vara ganska så rejäla mängder! ... å andra sidan så är det ju väldigt vackert! ;-D och julkänslorna får en skjuts på traven också!

    hemma så börjar vi äntligen få lite ordning.. dvs vi har fortfarande hela mitt blivande hobbyrum fullt med kartonger... men övriga lägenheten börjar faktiskt se rätt okey ut nu ;-D
    längtar till den dagen jag kan börja använda hobbyrummet ordentligt bara... mend et borde inte vara så långt kvar tills dess nu.. ;-D

    SvaraRadera