torsdag 30 december 2010

Nytt år på G!!


Här har jag ordnat en ledig dag såhär före nyår och det känns gott att bara ta det lugnt. Dagen ägnas åt pannkaksgräddning och lite förberedelser inför nyårsmiddagen.Sonen åt upp alla pankisar så nu gräddas två extra till pippina därute. Inget går hem som pannkakor och man vill ju ligga på plus även hos de vilda djuren...*ler* 

Till nyårsmiddag körs en god favorit i repris..fast lite annorlunda ändå. Den här gången byts de glöggmarinerade kycklingspetten ut mot filé istället och till det en örtfylld potatiskaka i skal. Till välkomstdrink blir det ostsnurror som är såå goda och jättelätt att göra och till efterrätt blir det en hallonpaj. Vi får se om detta faller gästerna på "läppen"...annars har man mat i flera dagar sen..hehe!


Här laddar vi inför nya filmen Narnia som går på bio runt 16-tiden och jag ser fram mot en liten tupplur i salongen..haha! Jag har ju somnat förrut på bio..och med 3d-glasögonen på..lär ingen märka nåt denna gången..hehe!
Snöflingor faller stilla och jodå...
vi skottar snö fortfarande..


Vill passa på att önska er alla..
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!
Kramis




4 kommentarer:

  1. ˛_Π_____.♥ GOTT NYTT ÅR Ninni!!!♥
    .( . • . ) ˛./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛*★* ˛.*.★*.˛* .*˛
    *(...'•...'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛.|田田 |門|╬╬╬╬╬*.˛ ...★..*.*★*.★*

    Jag jobbar imorgon 05.51-12.05 (lagom)
    Hem och sova 1 timme, sen fixa med maten.
    Det blir bara maken och jag, ganska skönt faktiskt. På menyn står oxfile med gorgonzolaslungad kantarellsås. Enkel sorbetglass som efterrätt. Allt efter GI-metodens regler, hihi.
    Senare på kvällen blir det lite ost&kex.

    Nyårskram =)

    SvaraRadera
  2. Både ser å låter gott det du skall bjuda på...
    Själv skall jag med hela familjen på nyårsfest på folketshus.som goa människor annordnar...
    Kram i massor...

    SvaraRadera
  3. Blev ingen mat över väl :)
    Ser himla smaskigt ut !
    Söt snöskottare du fått fatt på *fniss*

    SvaraRadera
  4. Men oj - har jag missat den till snön bifogade ängeln - får ut och kolla plogvallarna så han inte fastnat där!
    Och med den menyn gissar jag snarare på backning än rester!

    SvaraRadera