torsdag 3 februari 2011

Städnojjan har lagt sig..

och huset är rent och doftar gott. Som alla andra torsdagar så har man härjat med dammsugaren och sedan vi köpte ny så är det ett kärt nöje att se skillnaden. Med 4 katter har man en del katthår..och det märker min näsa oxå..som blir alldeles täppt efter en storröj. Allergisk mot katter?? Inte en chans..no way..never!!

I huset har det varit lite oroligt några nätter då nån sorts kraftmätning pågått mellan Keso och Millan. Klart man vill ingripa när Millan blir jagad..men samtidigt måste de få göra upp själva. Huset är sprutat med Feliway och idag är det lite lugnare och ingen verkar må dåligt på nåt sätt och det är ju huvudsaken...


Efter fullgott arbete och städinsats dreglar jag över belöningen. Nu ska det bli gott med en kopp java och en gräddig semla...Man kanske ska städa lite oftare...haha!

4 kommentarer:

  1. Å vad gott att fått städat så där! jag spar mitt till helgen eftersom vi har brorsans hund här och hon fäller nåt fruktansvärt. Så jag tar det på lördag. Hade tänkt putsa fönster men det ska blåsa som bara den och då sliper jag det!=)Att våren skulle vara på väg här tror jag väl e lite tidigt men........men vi går mot ljusare tider och det är massor med barmark nu. Men det kommer att komma mer snö det är jag säker på.
    Må så gott kära du!
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  2. Så flink du har vært. I morgen kan du nyte helgen :)

    SvaraRadera
  3. Jag tar gärna en semla utan att städa ;-)
    Trevlig helg !

    SvaraRadera
  4. Tack gullet för dit stöd =D jag och mannen prata om det, han sa det med... skynda sakta, men jag känner att jag vill och hmm ja... jag klara det.
    Jo jag har haft katter i många år, att presentera dom förstår jag att det blir tjafs =D eller kan bli i alla fall =D. Har pratat med en som har en hona.. hon som jag berätta på bloggen.. ja gud jag vet... ska inte hålla på med piller... ska kastrera henne så fort det går =D.
    Tack igen kram

    SvaraRadera