måndag 7 mars 2011

Kanske inte klimakterievallningar....

...utan mer vårkänslor som svallar i kroppen. Snön minskar lite i taget men det är mycket kvar än. Här har man ingen förhoppning om att se några vårknoppar ute på ett tag så jag tänkte jag skulle skaffa lite vårlök inne istället..men så kom svågern med söta tulpaner som sen present. Tänk hur några blommor kan liva upp tillvaron. *ler*



Har pysslat lite mer med frösättning och jag som BARA skulle ha djungelgurka..fick nojjan och satt lite mer. Tänkte börja odla lite prydningsgräs till påsk oxå..men så kom jag på att jag numer har 4 busiga kissar som gillar gräs..och såg för min inre syn hur strån och en massa jord ligger på bordsduken..så jag övergav den tanken.

På vintermarknaden i helgen frös vi häcken av oss. Det blev en snabb tur genom stånden och vi kom hem med både godis och en brödkavel!! Gu så jag letat en RIKTIG kavel med stor vals så man slipper nöta sönder knogarna. Och så vill man ju såklart uppmuntra guben som bakar så rasande gott bröd..hehe! Något vi ALLTID köper på Ockelbomarknaden är de ljuvliga glasswienerbröden. Har ni inte smakat dessa så passa på om ni finner dem. Helt ljuvligt goda...Mmmmm.

En härlig vecka till er alla!!
Kramis

3 kommentarer:

  1. we got no snow in uk ha ha that vienese bread looks nice,

    SvaraRadera
  2. Ja att odla gräs inomhus är ingen bra idé med katter. Har inte ens haft påskris på många år, för Maja plockar ner det i molekyler. =)Och det är ju inte det som är vitsen med det hela. Så jag brukar pynta ett ute istället.
    En riktig kavel är guld värd, så där har du gjort ett bra köp. =)Och att dessutom smörja guben så att han får mer nöje av sin hobby....=)
    Här ska inte sättas några frön i alla fall....jo lite ruccola och morötter men det blir ju inte förrän det går att så ute. Jag har ju inga gröna fingrar som du...
    Må så gott min goaste vän och syster!
    Kramelikram från den Ystra!

    SvaraRadera
  3. Gud så fina blommor =D och den där glassen men gud så goooood den ser ut =)
    Jag är så dålig på trädgård =/ klara inte alls nått så jag har bara dom där garderob blommor som aldrig dööör haha.

    SvaraRadera