lördag 12 mars 2011

Naturnära med Bambi och Kalle Anka!

Återigen en härlig vårdag med sol och ljumma vindar. Guben for med kompis ned till Uppsala för att kolla en bil. Visserligen är det min som ska bytas...men HUR kul är det att åka 13 mil för en bil!??


Sonen och jag tog en härlig tur i Högbo Bruks natursköna omgivning och kameran gick varm efter låång vintervila i kameraväskan kan jag säga..*ler* Det är ju skamligt hur dålig man har varit på att fota i vinter. Kan det vara så att man är trött på allt det vita månne!? Här kommer lite bilder på kraftfullt vatten och söta änder som poserade villigt.


När vi for därifrån hojtade sonen till. -Kolla där! I hästhagen!

Där stod inte mindre än 7 rådjur och kalasade på hästarnas käk. Jojominsann..där fanns mycket mums! Bildkvaliten är urusel då jag fotade genom skitig bilruta.. Ville ju inte skrämma bort dem genom att kliva ur bilen. Vackra är de i alla fall..*ler*

På eftermiddagen kom storasyster på visit och jag var glad att jag hade en släng av bakiver igår. Det är alltid kul att bjuda på nåt smarrigt!


Det är inte bara grillningen vi har tjuvstartat med iår utan även sommarens mandelmusslor..Ahhh så ljuvligt goda de är!!

Todelooo / Ninni

10 kommentarer:

  1. Åååhhhh Underbara bilder!!!
    Och mumsigt goa bakverk! Jag som är sååå förtjust i allt vad gottit heter :)

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina bilder =D Jätte härliga ju! =D.

    Ja jo jag har inte ändrat nått, bara bytt sand en gång men hon kissa innan vi bytte och även nu efter.
    Idag när hon hade bajsat med på handduken blev jag jätte arg.. usch.. mina barn går ju och torkar sig om händerna efter tvättning.. äcklig som tusan ju... =/ men vi får se.... ger det en tid till och ska tvätta med lite ätika ocj kolla med vetten.... =)

    SvaraRadera
  3. Hej Ninni!
    Vilka fina bilder, du är verkligen duktig med kameran.
    Mandelmusslor är en barndomsfavorit, dock är jag försiktig med kakor numera, hihi
    Du efterlyste före o efter bilder på min bantning, jag ska lägga upp bilder i veckan.
    Har inte hunnit, har varit hektiskt med byte av bussbolag och nya arbetsuppgifter som följd.
    Regnet vräker ner här denna lediga söndag, såklart, så hemsidan har fått sig en ny lite bitchig design, hihi
    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. God förmiddag.
    Ja jag har kvar min blogg. Ifall jag skulle få lust att börja blogga igen... :) Så det kanske kommer..... Din sida är också länkad tillbaka från den bloggen.
    Ha nu en underbar söndag.
    KRAM, KRAM

    SvaraRadera
  5. tack gullet =) hon är "normal" i alla andra sätt, kommer, kelar, inte rädd för barnen... bara kissar, och nu bajjsar =/.. allt annat... joo det där med "måste" göra nått med huvudet är inte så kul, men allt annat hon är hela mysig... hmm ja vi får kolla i alla fall =D.

    SvaraRadera
  6. Kikar in från Ingela..
    Wow,vilka ljuvliga foton / Kram Kram

    SvaraRadera
  7. Hej härliga bilder som vanligt..
    Är åter tillbaka på blogspot...
    nonnzan.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. VILKA UNDERBARA BILDER! Jag blir så avundsjuk på alla dina fina bilder. Men är också otroligt stolt över att jag faktiskt känner denna underbara fotograf! Du är helt otrolig!
    Ska försöka få iväg ett mail till dej! Det vore på tiden, eller hur?=)
    Må så jättegott du goaste syster!
    Kram från den Ystra Söstera

    SvaraRadera
  9. Hej och tack för besöket :)
    Jag tyckte det var säkrast att flytta blogggen helt och hållet, vem vet när han tröttnar igen....Nej det kändes alldeles för osäkert för att stanna kvar. Konstigt sätt att driva hemsidor, bara få för sig plötsligt att lägga ner allt!
    Vilka fina bilder du tar, jag är imponerad! :)
    Ha det bra i vårsolen.....när den nu behagar visa sig hihi.

    SvaraRadera
  10. hejsan snygging =) härligt att se dom bilderna igen =D.
    Ja nu har Kajsa åkt tillbaks till sina förra ägare... klara inte av det, kände att med 3 små barn som vill springa in i deras rum som inte fick pga av kajsa blev för mycket när kajsa kissa på yasmin och emilie under en tidig morgon... =/ ledsamt men så blev det.

    Hoppas du får en super bra dag.

    SvaraRadera