lördag 15 oktober 2011

Fortfarande inte 100...

Vaknade med en sjujäkla hosta som inte ville ge sig och fick svårt att andas. Krafsade i mig lite frukost och sedan dusch för att sen ringa läkarjouren. Hon i luren hörde hur illa det var så jag fick genast en akuttid till familjeläkarjouren där penicillin skrevs ut. Jahopp..lunginflammation som jag trodde då..suck!

Efter en tur till apoteket för att hämta piller och sen lunch så var jag såå slut så jag landade på soffan och sov som en stock. Jag hatar att vara sjuk..man får ju inget vettigt gjort ju! Löven ligger o skräpar, krukväxter som skulle behöva få komma ned i källaren, buskar som ska kapas..ja listan är lång och risken är att det blir superstressigt i slutändan när snöflingorna börjar falla.

Guben ville pyssla om och greja i köket..och DET säger vi inte nej till..*ler* Resultatet blev min favvomat inbakad fläskfilé med svampstuvning och jag åt med andakt kan jag säga...


I morgon får man lov att fortsätta att ta igen sig..för måndagen vill jag knappt tänka på. Vet inte HUR jag ska få krafter till att jobba..men sjukskriven vill man ju inte heller vara. Tur att man numer jobbar på kontor och har ett eget att stänga om sig och kan styra temperaturen när det blir jobbigt att andas.

En härlig söndag till er alla!!

2 kommentarer:

  1. Usch, inte kul att vara sjuk, krya på dig!
    Fläskfilen såg smarrig ut, dela gärna med dig av receptet :-)

    Angående myntabananer så hade det varit jättekul att testa en. Våra katter brukar inte reagera på mynta i vanliga fall, men dessa från USA vände upp och ner på huset, hihi

    SvaraRadera
  2. Ja det är med att inte ha tid att vara sjuk, känner jag igen. Det är så mycket den här tiden man vill hinna, helst när solen lyser. Hoppas nu du blir frisk fort och håller med föregående inlägg..om receptet på den goda maten.
    Ha det så gott och krya på dig!!

    SvaraRadera