tisdag 29 november 2011

Smart thinking.....

..och denna gången kan jag inte påstå att det är mina egna hjärnceller som varit inblandad...

Funderade på vad jag skulle göra med min adventstake..Tom, trist och grå med bara ljus i..
Saken är den att man kan fetglömma allt vad mossa heter om man har 4 katter. Tro mig ..vi har prövat..suck!
Tänkte på stenar..mariannekarameller..eller kanske nötter som "fyllning" och tog med sonen till handelsträdgården för att se om några snygga stenar fanns...när sonen plötsligt kommer med den briljanta ide´n. Blommor då morsan..Kan man inte plantera lite juligt i den??
Jaaaa! Där stod man ju ändå mitt i blomsterparadiset..och se..små, små pyttejulstjärnor och enar. Gud vad smart han är min lille Ernst..hihi!


Detta blev resultatet och jag känner mig rätt nöjd. Lite längre ljus måste vi ha..men det är ju lätt fixat! Nu vore det väl 17 om inte kissar små kan ge fasen i staken i alla fall..hehe!
 Jag vet....julstjärnor är supergiftiga..men eftersom de smakar babianarsle så hinner aldrig kissen få i sig tillräckligt för att bli sjuk.
Been there, done that!

I övrigt har jag i afton roat mig med att skriva ny jobbansökan..Näe..vi vet inte hur organisationen ska se ut än..men det känns som man vill köra igång plan B redan nu. OM jag klarar mig i varslet då..vad är det som säger att man blir kvar på samma ställe? Näe..helst vill man ju bestämma själv VAR man ska jobba..och det jobbar jag hårt på just nu..*ler*

Nä..ni behöver inte alls hålla tummarna..men en liten spark i rövva är aldrig helt fel..fniss!

Kram och todeloo



                                                         

4 kommentarer:

  1. Nja, mina katter har aldrig brytt sig om mossan, bara dekorationerna i mossan. Men, det löste jag som så att jag helt enkelt ställer undan ljusstaken när den inte används vilket ändå bara är på söndagarna då ljusen ska tändas. Jag vs Katterna 1-0. :)

    SvaraRadera
  2. Men Blomsterarrangemanget blev onekligen snyggt. Skulle jag också säga men klickade på skicka för snabbt.

    SvaraRadera
  3. hahahah! ja nog är han smart din son allt!.. det där blev ju toppen!!! verkligen Juligt och vackert. Julstjärnor är verkligen vackra. själv kan jag dock inte ha dem.. är allergisk mot dem, amaryllis, hyacinter.. ja alla de där fina Juliga blommorna. du kan ju tänka dig att det är lite kinkigt att handla såhär i Juletider!.. varenda mataffär har ju dessa blommor!.. så nu är ögonen sådär härligt röda och svulna.. men jag e van ;-D trist bara att jag inte kan få njuta av dessa blommor.. men jag funderar på att skaffa en eller två röda orkideér istället. såg några på Bauhaus för några veckor sen.. och de såg fina och juliga ut...

    jo när det gäller hemsida så är det ju tålamod som gäller. jag tyckte ju om zoomin förut. men den har ju nästan försvunnigt. nu är den ju bara kvar för de som vill betala dyrt för den.. och jag kände nog endå att jag var rätt så "klar" med den sidan... gick ju inte att göra allt de man ville direkt!.. men jag har inte hittat någon riktigt bra ersättare sen den heller.... men det programmet jag beställt tror jag kan fungera väldigt bra! och bäst av allt.. jag behöver inte lära mig skriva HTML eller nått annat obegripligt "språk" ;-D
    här är programmet jag beställt:
    http://www.magix.com/se/xara-web-designer/premium/funktioner/
    men visst kommer det att ta tid. men å andra sidan kan det vara värt det om jag kan få det så som jag vill i slutänden! ;-D

    nee.. nu blir nog här lite städning kanske... om jag kan hitta energin till det bara... ;-D

    ta hand om dig vännen! och hälsa sonen din att han är ett geni! ;-D

    Kramizar!

    SvaraRadera
  4. Ja tekniskt sett är det inte doften utan de ämnen som blommorna utsöndrar. men starka dofter triggar å andra sidan migrän hos lilla mig.. så det är lika illa det ,-D .. tyvärr så tycker jag ju att Hyacinter och liknande blommor doftar gudooomligt!.. men ögonen kliar och svulnar upp på en gång.. så det är kört med sådana för min del.. får njuta av dem på bild helt enkelt ,-D

    Jo jag förstår att du är mycket besviken på Zoomin.. helt galet när han sparkade ut dig!?.. men som du sa så var det ett perfekt ställe i början och man lärde sig mycket. det jag framför allt tyckte om där var att man direkt såg hur det skulle bli... det var inte som i blogg.se elelr wikipedia att man skriver inlägg i ett separat formulär som man publicerar och först då får man se hur det kommer se ut på sidan... den biten saknar jag. därav så tror jag verkligen påd et programmet jag beställde. där är det precis som jag vill ha det!.. what you see is what you get! ;-D och just detta att man kan sitta och bygga ihop den och fnula tills man känner sig nöjd och sen publicera.. ja det känns bra!... sen återstår ju att se om det är ett vettigt gränssnitt att jobba med och så.. men det verkar ju vara det. .. för min del så innebär det också att jag måste lära mig hur man skaffar en domän på ett webbhotell osv... det har jag aldrig gjort förut. ,-D .. var har du din sida liggandes?...

    Overhead aparater är toppen!.. själv har jag ingen sådan. men om det kniper så fungerar köksfläkten lika bra! hihihi har en sådan där man fäller ner en glasskärm en bit om det stänker.. och den ytan går det att lägga ett papper mot och använda på samma sätt som en overhead. ,-D ja om man inte ska förstora något dådå.. isf så använder jag en projektor maken har. ;-D
    hoppas att skylten din blir bra och att vi får äran att se en bild av den här sedan ;-D

    ta hand om dig vännen! ;-D

    kramiz!

    SvaraRadera