tisdag 28 februari 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Jotack..helgen i stugan har varit skön..och delvis avkopplande. Det blev ingen rallyfärd på skidor pga isbeläggning men lite färder på 4-hjuling och sköna promenader i solen ändock.
På lördagen hade vi besök och sen brakade det lös..Guben fick frossa och hög feber och låg nedbäddad och flämtade tungt. På söndagen var det sonens tur..och det var bara att inse att vi måste ta oss hem till civilisationen raskt.
Jag kände ju redan då att det är stor risk att även jag ryker med..
Sonen har svårt att få luft om nätterna och kan inte ens prata så det var dags för ett besök hos farbror doktorna idag..Ventoline och Mollipect gör förhoppningsvis susen för kraxande liten krake.

Civilisationen ja..jojo..jag har storhandlat, tvättat o diskat för att få undan allt så nu är jag redo för en sväng i feberfrossans förlorade värld. Och jag som skulle jobba i morrn och avsluta mitt projekt på fredag.Blääh!
Det är ju såå mycket trevligare att bli sjuk MED betalning än att bli utan lön för ett ynka virus.
Halsen värker och huvudvärken smyger sig på..och sen så har jag fått en infernalisk klåda i handlatorna..Ehh??
Senast jag hade det var jag typ 12 år och hade körtelfeber...jaja..nån ska väl ha en egen version av flunsan oxå..suck! 


Nu kan jag slappna av..och låta det stora monstret komma..och hoppas att guben blir så pass pigg så han får sitta o dutta i MIN panna..haha!

På återseende och hoppas att ni klarar er...
Kramis Ninni

5 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper bli liggande! Fy vad trist att dom blev sjuka! Här står vi på benen allihop för tillfället och jag hoppas att det fortsätter så! Är redigt trött på alla förkylningar som härjat i min kropp denna vinter!
    Må så gott allra käraste syster!
    Kram från den Ystra Söstera

    SvaraRadera
  2. Åh så jobbigt, hoppas ni alla är friska snabbt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, vad säger man? Lycka till? Njä... Fast det där med kli i handflatan kan ju betyda nåt annat, typ att du kommer att vinna pengar om man tror på skrock=))). Fast om du är obetalt sjuk så kanske det är nåt annat.
    Men usch vad lustig min kommentar blev till dej.
    /Knatten

    SvaraRadera
  4. Nej men Tulle då! hoppas verkligen att du slipper bli alltför sjuk och eländig vännen.. feberfrossa och svårt att andas låter inte alls som någon höjdare!! .. håller tummarna för dig och hela familjen! ;-D

    själv har jag något konstigt elände med magen.. började med massa illamående och elände.. och sen ahr inte magen blivigt bra igen... vet inte vad det är för fel. men jobbigt är det när jag hela tiden blir förvisad att äta samma maträtt!.. försöker långsamt att utöka med fler maträtter.. men magen är väldigt kinkig.. så det blir till att ta det lungt.

    vidare så blir ajg arbetslös här igen i slutet på Mars. Det vikariat jag har, som förhoppningsvis skulle förlängas... blir inte förlängt. något som verkligen suger!.. så nu är man på jobbjackt igen då!.. verkar som om ditt och mitt liv följs åt på den pungten! ;-D

    nej nu ska du bara se till att bli frisk och kry vännen min, och få grabbsen på fötter också!.. så att ni kan njuta av Våren som är i antågande.. om än långsamt.. men den kommer! ;-D

    kramizar på dig!

    SvaraRadera
  5. Suck.. det är väl oftast så att hela familjen blir liggande innan allt är över. Hoppas bara det går fort så du snabbt är på benen igen.
    Stor krya på dig - kram skickas genom cyberrymden =)

    SvaraRadera