lördag 18 februari 2012

En tålamodsprövande dag..

..jo så är det faktiskt när man leker fotograf med katter som modeller. Sonen hade liksom inte tid att agera modell..så det fick bli kissarna då.
Visserligen har jag himla taskigt tålamod och BEHÖVER verkligen träna upp det...men jag måste säga att det blev osedvanligt många pauser i arbetet idag..suck!

För ca två år sedan var jag inne på att fixa till min egen fotostudio i källaren och hade till o med målat väggar o tak..när ett nytt jobb kom emellan. Idag är rummet åter belamrat med diverse skräp och prylar igen....så där kan man inte hålla till. Det fick bli en provisorisk plats i gästrummet nere..och det såg ut såhär...

Mååånga bilder blev det..och långt ifrån alla blev bra. Jag är ju novis på det här med porträttfoto så visst behöver man öva..och öva..och öva.
Här kommer ett axplock av dagens bilder..


Keso-trollet gillar ju inte rosa..så det var bara att byta bakgrund då....

Som sagt..måånga bilder blev det..så ni lär nog få se några fler framöver..
och tålamodet lär nog få sig fler prövningar oxå..
Kram Ninni

4 kommentarer:

  1. Det blev jätte jätte fina bilder!!!
    Och Keso är så lik vår Messi.
    Ha en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Wouah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättefina bilder på kissarna!
    Vet hur svårt det är att fota katter och att verkligen få med deras eget uttryck, det är minst sagt en prövning :)
    Ser gärna fler bilder, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Men oj då.. börjar det mot "arbetslöshet" för dig? Eller bara byta jobb?
    Jätte fina bilder ju, jag önska jag hade bra kamera då jag är lite smått intresserad av sånt med. Men en dag kanske =). Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera