torsdag 16 februari 2012

Körigt värre....

..har det varit i veckan...och värre blir det. Fotouppdraget i arkivet på jobbet närmar sig sitt slut och nu har jag fått ett nytt uppdrag. Jag har avancerat mig uppåt och från att fota pärmar ska jag nu fota personalen på jobbet..hihi! Klart det känns mycket roligare och chefen gillade min idé med att upprätta en enkel fotostudio i ett rum så att bakgrunderna blir enhetliga. Sen gäller det att tvinga folk dit oxå...hrm,hrm. Det är väl ca 200 personer typ.
Nu har jag fullt upp med att plugga porträttfotografering i studio...jag som är van att fota naturen därute. Lite nervöst men oxå en jäkla utmaning såklart. Vad har jag att förlora..jag går ju ändå hem den 1:a maj..hehe!

Sonen har lovat att agera modell i helgen då jag ska rigga och prova lämpliga bakgrunder och ljus..medan guben ger sig ut till den efterlängtade Vinterpokalen och ser SM-Rally. Projekt rutvirkning har stannat upp då garnet tillfälligt är slut i affären..och det känns lite förvirrande. Vad ska jag göra nu?? Jaja...det blir väl foto för hela slanten ett tag då..

Här har jag lekt med lite gamla bilder för att testa svartvitt. Även en vacker solnedgång kan ju faktiskt bli läcker i gråtoner bara...


Måste bara visa en grej som guben fann...
På nått sätt känns det som ett tradigt pensionärpar som lunchar..
Är det såhär det ska bli???


1 kommentar:

  1. Å fina Danne! Hälsa honom! Och svartvitt är ju bara så läcker, blir liksom andra konturer. Jaså du ska bli porträttfotograf nu då? Det kommer att gå jättebra, du är ju så duktig på att fota!
    Må så jättegott goa du!
    Kram Kram!Söstera!

    SvaraRadera