lördag 3 mars 2012

Bildkavalkad från helgen i stugan...


Måste ju bara erkänna att jag och guben flått på som busar idag med städning o röjning för fullt. Kanske inte SÅ smart..men om man känner sig pigg efter en dusch...hur mår man då efter att hela huset är fräscht?? Visst flåsar man som en lungsjuk flodhäst..men gudars vad skönt det är att ha det gjort...Nu kan man pusta ut och låta efterdyningarn av flunsan fladdra förbi.. Tog mig en tur runt husknuten oxå..och sedär..en liten tuva med krokusar! Mest är jag väl förvånad över allt det gröna gräset..och frånvaron av snön..men såklart måste jag fota vårens första skönhet.

Som sagt...förra helgen i stugan tog jag mig en skön prommenad och drogs till granngården uppe i skogsbrynet. Jag vet att det är stockholmare som äger huset men har inte träffat dem än.
Normalt vandrar jag inte på andras domäner..men den här gången drogs jag över ängarna till gården som stod tom.
Det är en gammal gård och där fanns lite roliga saker att fota för en som gillar riktigt gamla saker.
Kolla in vilken läcker brunn!!

Diverse småsaker fångar oxå mitt öga...
Nåt i kälkväg kanske..men undrans vad stenarna i fönstret betyder? Finns det oknytt här månne??
Haspen är på kan man säga...såå enkelt och så snyggt!
En kobjällra i taknocken förvisar om att man är säkrad från oknytt..Här bodde en gång någon som hade koll.

Vandrade runt lite på gårdsplanen och fann en nyckelknippa som smält fram ur snön. Jaha..hm..lägger väl den på trappen då så de hittar dem när de kommer. Sen kom jag på att det kan ju vara jäkligt dumt OM någon nyckel går till huset..så jag var fräck och provade..såklart gick dörren upp..och jag bara gapade.
Visst har det vara inbrott i stugor i trakten..men man behöver ju inte servera tjuvarna nycklarna på silverfat precis..haha! Sagt o gjort..jag tog nycklarna med mig och efter många om och men och hjälp från nästgårdsfolk fick jag ett nummer till ägarna.
....som var helt förvånade och sade att de inte ens saknat några nycklar. Han lät lite chockad förstås..och kanske han senare förstår hur jäkla tomt deras hus och alla uthus kunde varit...om nycklarna legat kvar på gården. Huset ligger lite avsides och har en egen liten väg till gården..så där kan man härja hur som helst utan att någon ser vad som pågår...
Jaja..min granne tyckte i alla fall att jag gjort en god gärning..och det räcker för mig..hihi!

En aftonbild från stughelgen får avsluta dagens blogg..

Kramelikram!

5 kommentarer:

  1. Ja, där fanns mycket lockande att fota, vackert!
    Låter som ni haft det riktigt jobbigt, mina grabbar hade nog liknande på sportlovet, jisses så sjuka de var :(, hoppas verkligen det vänt nu!
    Så goa kissarna på hög såg ut,myys!
    Ha en fin lördagskväll, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Vilket äventyr! Tur att det var du som hittade nycklarna... det var nog meningen!

    Mina krokusar har precis stuckit upp sina små spröt ur tjäljorden! Hur orkar dom kan man undra? Men snön är nästan borta här också och dagen ser ut att bli riktigt vacker.

    Ha det gott.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder..haspen var underbar =)
    Tur du hittade nycklarna, konstigt dock att de inte var saknade.
    Ha det så gott, hoppas du mår bättre.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du fyndade både fototillfällen och nycklar på en och samma gång du. :)

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder och vilka fina gamla saker. Å vilken tur att just du gick där nu och hittade nycklarna innan det var försent så att säga. Hurra för dig!

    SvaraRadera