lördag 10 mars 2012

Botanik hos mig..


Ni som känner mig väl vet att jag samlar på just orkidéer.
Äger knappt någon annan blomma nuförtiden..förutom de växter som vistas ute om sommaren.
För att ha blommande orkidéer hela tiden, krävs ju att man har ett gäng som man flyttar runt hela tiden...och samlingen utökas hela tiden vid bemärkelsedagar eller impulsköp..hihi!
Den som INTE finns med idag..är min blåa orkidée som guben köpte efter min Floridavistelse. Det återstår att se om den verkligen blir blå igen..eller om det varit en manipulation av någon slags färgning. I alla fall kommer 4 nya stänglar som knoppar..så snart så..*ler*
Här är mina sköna juveler samlade...



Nu är vi äntligen full friska i familjen igen..om man bortser från min infernaliska klåda i handflator som nu även spridit sig till fötterna. Helmysko är det..men om man försökar låta bli att klia sig så går det liksom över..för en stund.
Nu har man ett utomordentligt tillfälle att träna på uthållighet, tålamod och envishet. Det senare har jag redan fullt utvecklat..så jag är en bit på väg där..haha!

En härlig helg till er alla...
och ikväll vajar fanan för Loreen..som kommer att ta hem segern så det visslar om det...haha!

Fotograf: Peter Knutsson

Kramen!


3 kommentarer:

  1. Hm, jag och orkideer är ingen bra kombination. Fast av den anledningen att jag tycker dom ser ut som fjärilar och jag har fjärilsfobi...Lustigt, va!!
    Och nix, Loreen vinner inte. Det blir Dead by April.
    Ha det gott. /Knatten

    SvaraRadera
  2. Såå vackra färger på dina orkideer! Neee, Loreen kanske vinner, men inte kommer då jag att rösta på henne ...hehe. Top Cats är mer min musik idag!
    Ha en bästa dag!
    kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker samling du har. Jag har nästan enbart orkidéer jag med men de blommor inte just nu så jag får njuta av dina bilder. Du får ha en fortsatt skön helg. Här skiner solen idag.

    Kramen

    SvaraRadera