onsdag 13 juni 2012

Sommarlov och käringkort..

Japp...så var skolavslutningen klar då..och äntligen är det..
SOMMARLOV!!
Näh, jag vet..det gäller ju inte mig..men nu slipper jag skjutsa sonen kors o tvärs över stan samtidigt som jag får en godbit att luncha med varje dag..*ler*
Som sedvanligt efter en avslutning var vi upp till kvarnen i Högbo för en lunch och en prommis i omgivningarna...Vi fick en skön stund innan regnet började falla.
Sonen ville fota mig..och Nej..den här käringen HATAR att fotas..och står hellre bakom kameran..Min mor var likadan..och jag äger blott 3 foton på henne, (hon dog när jag var liten)..så det är bara å bita ihop..
Till slut gav jag med mig..-Ok då..några bilder då..och se..han KAN ju fota..för jag ser ju nästan normal ut..om man kisar med ögona..haha!
Nå så..dags att visa hur käringa verkligen ser ut...när jag inte gömmer mig i nån mundering eller påskkärringstass..
Ett tips är....att kisa lite med ögona..fniss!
Det krystade leende kom sig av att jag höll andan för att hålla in magen...hrm,hrm.

Här har det just kommit en vindpust bakifrån så håret ser lagom fluffigt ut..haha! Att jag själv kisar här beror nog på käringblicken...måste inse att linserna inte hjälper mer..suck!

Nu till något som VERKLIGEN är värt att vila ögonen på...
Mina rhododendron har knopp...och de är nästan som läckrast nu..när man bara kan ana färgen..

Hujeda mig om de slår ut i helgen...när jag är borta!!

Som sagt..i morrn drar vi till Stubbängen och kopplar bort allt vad tv och dator heter..Nu ska vi bara vara harmoniska och sitta på dass o dingla med bena..och lyssna till fåglarna..*asg*

Ha en underbar helg!!
Kramen


9 kommentarer:

  1. Finfina bilder och ja jag håller med, det är inte lätt att hålla in magen och le samtidigt. Du får ha en fortsatt skön kväll.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  2. Nej men hejsan snyggingen där! ;-D du borde spendera mer tid framför kameran faktiskt. inget att skämmas för där inte!.. eller så beror det helt på sonens klara talang när det gäller fotografering ;-D ... vet hur det är. är likadan själv faktiakt. älskar att både filma och fota.. men avskyr att själv vara med på film och foto.. fast det är nog mest för att jag inte känner igen människan på bilderna? vet inte riktigt varför det är så faktiskt. men hur jag tycker att jag ser ut och vad en kameralins säger att jag ser ut som... ja det är helt olika saker det! ;-D

    att kattbilden var fejk förstod jag helt klart ;-D men att nakenkatter hade hängbröst viste jag faktiskt inte!? .. nåväl. en rakad Gustaf skulle då ha både ölmage och hängbröst! hahahahah.

    kramen till dig!

    SvaraRadera
  3. Vaddå? Du är vacker som en blomma ju!
    Ha dä gött i hälja!

    SvaraRadera
  4. Vad gullig du är..Men även tistlar kan vara vackra..*ler*

    SvaraRadera
  5. Det är ju för väl att du låter sonen fota dig så han har några bilder av sin mor när han blir gammal och att vi får se att det finns inget att skämmas för där inte =)
    Ha nu en bra helg där nere bland stubbar och ängar =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Vad fin Danne är på kortet! Och han måste allt ha ärvt talanger av mor med att fotografera. Och du ÄR jättefin på korten! För du har väl inte fotoshoppat dom?=) Jag vet ju att du är lika granner i verkligheten. Så det så!
    Kram kram från den Ystra söstera

    SvaraRadera
  7. Man ska vara glad, att man är, som man är,när man inte blev som man skulle. fniss. . .
    Så hör jag många säga, vad det nu betyder, men visst ser käringen bra ut, lita på det.
    Jag är fåfäng,speglar mig stup i ett, men det blir tyvärr inte bättre. Vissa mornar känner
    jag inte igen mig, det måste vara någon annan som flyttat in.
    Men som tur att vi inte alla är stöpta i samma form,så tråkigt det vore.
    När jag var ung, ville jag likna min stora idol, Brigitte Bardot.Hon var äkta,inga inplantat
    varken här eller där, som nu alla gör (av kändisarna)
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  8. Du behöver verkligen inte gömma dig bakom kameran... ser så bra ut!
    Ha det bra vid stugan och njut av sommar och sol... och fågelkvitter :)

    SvaraRadera
  9. Det blev jättefina kort och inte är det något fel på modellen heller :)! Avskyr verkligen att posera framför kameran men har fått börja vänja mig då karlen i huset är fotonörd :)

    Vill gärna ha ritningen från tvättstugan, kommer inte få plats med hela förmodligen men då ser jag hur de gjort och kan kopiera så mycket som möjligt :) går det att skicka på mejlen måntro..
    Ha en fin dag, kram Marie-Louise

    SvaraRadera