fredag 22 februari 2013

Veckan som sprang förbi..

Jamen huvva..så fort tiden går. Man hinner ju inte med ju. I tisdags var jag på kurs och lekte rekryterare för en dag. Mycket intressant. Nu vet man ju hur man inte ska göra som sökande vid intervju..haha! På onsdag var det dags för besök hos tandreglerare för sonen. Han vill ha tandställning..och det verkar vara ett jätteprojekt för att rätta till tänder som kommer fel. Dra 4 gaddar och sen räls i 2 år då..Nä gud nä..jag är inte ett dugg avis på honom, lillskrutten då..:(
På kvällen var jag ut med brudarna bus och käkade gott. Älgwallenbergare med mandelpotatismos och sen chockladfondant på det. Inspiration i matlagningen är aldrig fel..*ler*
Helgen står för dörren så en liten kaka blev det igår..ifall någon annan knackar på dörren om lördag..En ryttarkaka sitter aldrig fel..
Recept finns HÄR
Sen projekt handarbete då..för ni trodde väl inte att jag slutat..haha!
Ett litet dilemma igen då..Jodå..det blev en poncho till granntösa oxå..men jag är lite jalu där..
Det ska ju vara pastelltoner och sommarfärger..men det gula stör mig nåt enormt!! Ska man plocka bort alla fransar och repa upp..eller ska man göra en ny..hmm.
En liten väska till fröken blev det med..Men första-gången-grejjer blir sällan perfekt..så jag gör nån till..för säkerhets skull..
Sen vill jag ju ha en själv oxå..
Jaja..som vanligt sinar inte idéerna än..så det är bara å ligg i och knåpa..*ler*
Helgen ska bli skön..och framöver lovar de visst +8 grader. Fatta att alla snö kommer att fara med en pipsväng..haha!
Tjoho..nu kommer våren..tralalala..
Trevlig helg och kram!
Ninnibus

7 kommentarer:

  1. Hej Ninni! Kikar in och önskar dig en trevlig helg.
    Du är en hejare på att handarbeta vad jag kan förstå av dina bilder.
    Ha det gott! /SA

    SvaraRadera
  2. Oj vad du är flitig och håller på :)
    Jag jobbade ju på Arbetsmarknadskontoret i Norrköping tidigare och just "Rekryterare för en dag" var en populär kurs.
    Nu håller vi tummarna för att vårvärmen kommer, men himmel så lerigt och smutsigt det kommer att bli här på vår väg... men vad gör det... bara våren kommer!
    Nu ska jag googla på "ryttarkaka" och sedan ska jag hämta posten :)
    Trevlig helg Ninni!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det där ska en av mina söner också gå igenom, nästan exakt låter det, dra ut fyra tänder osv, huva!
    Jag tycker den blev fin ja men jag som är så inne på ljusgrått tycker det också kunde vara fint:) Jisses vad du virkar på nu!
    Javisst, nu bestämmer vi att våren är på väg, skulle vara glad om bara snötäcket minskade iaf!!

    Ha en fin fredag, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Ja jag säger då det, vad mycket som händer hos dig.
    Hos mig bara äta sova jobba, känns det som, men egentligen klagar
    jag inte just nu, för det är en bra tid att jobba på. Men sen när
    den bästa tiden är här muttrar jag: varför ska man jobba nu ?!?!
    Men sanningen är oxå jag gillar mitt jobb och mina goa kollegor.
    Jag blir ju "panjos" i mars, men ska fortsätta jobba ännu ett tag,
    är man galen eller ej ?!
    Ninni du är "galen" på att virka-sticka kanon fina "saker".
    Vilken tur grannfrun o lilltösen har dig till vän.
    Trevlig helg fru Bus, *fniss*
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. Fullt upp ser jag =)Så fina saker till granntösen!! Och ryttarkaka skulle ju passa mig =) Synd du bor så långt bort..
    Ha nu en bästa helg !
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Man kan inte bara visa en mumsig kaka utan att bjuda på receptet=))).
    Du gör jättefina ponchosar. Och väskan var läcker. Jag tänkte just sätta mej o virka på mina babykläder men vet du, jag satte ett finger i ungnen o brände mitt finger. Buhu, jag har suttit med det i vädret en stund o snyftat över hur jag ska kunna hålla en virknål. Fan vad jag är klumpig. Och inte ett dugg lättare att skriva på datorn heller....
    Ha en skön helg. /Knatten

    SvaraRadera