söndag 19 maj 2013

Skön avkoppling och pippibirdar..

Åter tebax från skön vistelse i stugan och tro det eller ej, Eva..Jag HAR tagit igen mig..slappat vilat och till o med sovit middag..haha! På aftonen ska det vara ett glas vin eller som här en kylig smirnoff nere på bryggan..Den ligger fortfarande på mark..och har inte kommit i sjön än..men vi sitter likväl där och njuter av solnedgångar...*ler*
Veckan har varit rolig med stora glada nyheter och ett besök på en riktig bonngård. Gården var ett projekt genom AF..en s.k förvisning som inte riktigt föll mig på läppen..och det kuliga var att guben har fått nytt jobb. Äntligen går han tillbaka och jobbar med teknik..och slipper att basa över krånglig personal. Som seden bör..var vi ut och käkade middag för att fira så fort han skrivit på...Om en månad kommer han åter att skutta ystert till jobbet om mornarna...*ler*

Fortfarande har jag inte fått besked om vad det kan vara som gnager på träden..och Naturhistoriskas biolog röstade för ekorre..Ehhh..va? Du menar 48 st då??
Måste bara visa..ett fenomen som jag var med om förra året i stugan..som hänt igen. Nänä..inget helt otroligt eller så..bara diskmedel som byter färg..haha!
Den till höger inköptes av guben för några veckor sedan..just för att den var så häftigt blå..När vi kom till stugan i fredags..var den som en blek flädersaft.. Det blir visst såhär om korken liksom är öppen och den står i ett soligt fönster.
Den bleka ska nu ut i diket runt stugan för att ta kål på alla mygglarver som är på G..nåt annat duger den inte till..haha!

Pyssel i stugan då..jomenvisst..nåt ska man ha å göra när man lyssnar på mello på radion..precis som förr i tiden..hrm,hrm.
Det är en hejjans liv på pippibirdarna i stugan men även på hemmaplan. Vem kan motstå hackspetten när den kommer på besök...
Om några dagar drar vi tebax till stugan och kanske, kanske gör vi ett undantag för cruisingen i helgen då...Man behöver ju se folk ibland oxå..haha!

Ha en finfin vecka..
amen visstja..solnedgång var det ju..

Kraaaaam
Ninnibus



4 kommentarer:

  1. Härligt att kunna njuta några sköna dagar i stugan :) Så fina bilder på "Hacke" - bra att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt :) Haha... gäller även vid inmundigande av dryck på bryggan i solnedgången - tjusigt!
    Grattis till "gubens" jobb... det är viktigt att trivas på jobbet :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild på hackspetten och stammen !
    Min gubbe tror att det kan vara fler hackspettar som hackar på trädstammen i skogen
    För ca två veckor sedan hade vi ett hackspette par som väckte oss varje morgon
    med att knacka på vårat fönster, men det var isoleringen vid fönstret som de var ute efter. Vi har ju bytt fönster i våras,guben fick bråtten att sätta dit foder runt fönstret, sen blev det lugnt med knacket. Men du skulle se deras snopna miner
    när de satt där på karmen och inget fanns att ta av mer, där skulle du vara
    fotograf Ninni. De (större hackspett) har ett bo i närheten, vi väntar med spänning
    på födslen, kikaren står framme.
    Ha de så bra,kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Det var rätt kul med blekt diskmedel *ler*. Vackra bilder och visst är hackspetten söt. Du får titta in här på mina loppisfynd elnasfotoblogg.blogspot.com. Ha en fin vecka du med.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Så glad jag blev för Gubben din! härligt att han ska få pula med sådant han tycker om igen.. och slipper bråka med personal och elände! hoppas verkligen att han ska trivas med det nya sen också ;-)
    att besöka en bondgård lät ju mysigt.. men var det i AF:s regi det? typ "vuxendagis" då eller? ;-) har ju hört om en del av deras "åtgärder" som känns helt uppåt väggarna!.. fanns det något mål med själva besöket föresten? eller var det bara för att ha trevligt och titta på Djuren?

    Att få njuta på egen brygga i solnedgången är allt bra mysigt! även om bryggan ligger på land! hihihi då kommer ni ju å andra sidan lite högre upp och ser längre! ;-D
    kan tänka mig att det blev en del virkande på denna brygga också... Härligt söt sommarväska du gjort! ser ut som små sjöstjärnor på locket där tycker jag! passande när du ska ut på små sjöturer i båten sen i sommar.
    när får man se bild på din spindelsjal föresten? eller la du ner den helt kanske?... du följer som sagt var ett annat mönster än jag... så mina "spindlar" blir attan så mycket större! och det går undan att få till de första raderna.. nu håller jag på med de avslutande raderna... och det tar betydligt längre tid!.. men dels är det ju självklart för att sjalen är rätt stor nu... och sen så virkar jag nu bara stolpgrupper för att få en bra och "stadig" kant upptill på sjalen.. så när ajg väl är klar med denna så komemr det komma bilder hos mig också ;-) .. funderar påa tt sätta fransar på den faktiskt. dina fina ponchos har inspirerat mig där tror jag! hihihi.
    ha det underbart nu vännen! och överdosera avslappning och lugn!

    kramizar!!

    SvaraRadera