söndag 16 maj 2010

Huvva så det växer...


Fick snudd på chock när man kom hem från stugan och fick skåda allt som hänt härhemma på 4 dagar.Det är ju dags att klippa gräset snart ju..Usch!
Rabarbern rasar iväg med raketfart och en blomma är redan på G.

Gullvivor börjar trängas och nu kommer mer o mer av det jag planterade i höstas. Gissa om det blir en spännande tid nu..*ler*



Druvstocken kämpar på och nu kommer bladen och man kan även se en gnutta av blomklasen som är på gång...


Dagen blir riktigt solig o fin och jag ska passa på att njuta av grönskan och solen innan det bär av till jobbet. Glad är jag allt att jag donade och fixade altanen förra veckan..så nu väntar vi bara på grönskan även där..


Våren är här och nu finns ingen återvändo..Kommer det snö nu..så ligger den knappast kvar..hehe! Tjoho vad man blir glad!!
Kraaaam!

3 kommentarer:

  1. Visst är det ett mirakel, över en natt sker naturens under och måsten uppenbarar sig. Vet inte om det är någon tröst för dig att den nyklippta gräsmattan inte är någon grön skönhet söderöver, däremot smälter rabarbern i munnen och jag ler igenkänande åt din upptäcktsiver bland det som sticker upp, underbara bilder!

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder från din trädgård och vad mysig er veranda ser ut !
    Har inte varit hemma hos mina föräldrar på en vecka , men jag gissar att rabarberna börja växa sig stora hemma hos dom.
    Ska dit och hämta nu i veckan tänkte jag , för det är ju bara så gott med rabarberpaj :)

    SvaraRadera
  3. Helt ljuvligt är det nu! Jag måste också få tag i rabarber! Det är nåt jag saknar. Det är väl bara att åka till trädgårdsmästaren och öppna plånboken lite lätt.=) Det är så underbar tid nu, egentligen borde man ha en vårsemester också......Snart dags för jobbet, räknar ner nu. och ikväll när jag kommer hem är det en promenad som gäller. Det hinns ju med nu när det är så ljust så länge.
    Må så gott goaste du!

    SvaraRadera