torsdag 20 maj 2010

Laddar inför helgen..

Måste erkänna att jag varit ovanligt slapp denna vecka. Guben fixar o donar efter jobbet och lagar till o med all mat. Nu har han storhandlat allt som ska med till stugan och även matsäcken som sonen ska ha med sig på skolresan i morgon.
Nu ligger det på mig att fixa veckans storstädning som ALLTID sker på torsdagar här..Vädret är helt underbart och man dras ut hela tiden. Det är ju så underbart vackert ute nu. Man kan liksom inte vänja sig vid allt det gröna..och jag får liksom en "kick" varje gång jag sticker ut näsan.
Jaja..dags att komma igång med snabeldraken och sen kanske försöka väcka liv i den vinterslumrande gräsklipparen i garaget. Undrans om den överhuvudtaget VILL vakna denna vår??

Vi drar återigen ut till stugan och kylen är laddad med kött i olika former. Guben har tänkt att grilla varje dag..oavsett väder.. Det blir ju vad man gör det till..och inget regn kan stoppa en hungrig karl.hehe!

Om jag ligger på nu så kanske jag hinner få en skön stund i solstolen före jobbet..

En trevlig helg till er alla!
Kraaaaam

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att ni fick en vacker och välförtjänt helg och vad bra att ni hade tänkt ordentligt på mat, så ni inte blev beroende av ev. fiskelycka och maskrossallad. Förresten såg jag i Trädgårsfredag (?) att man kan äta tulpanerna, ja blomman inte löken för de är så preparerade .....

    SvaraRadera