fredag 21 maj 2010

Kattbus i natten...




Här har man gått och trott att våra lilla birmakille Oliver är lite "bakom flötet" och inte såå smart...och så kommer detta...

Guben hade köpt någon ny matsort i påsar som han placerat på bänken i köket för att komma ihåg att ta med dem till torpet i helgen.. Kl. 04.30 inatt var det stökigt i sovrummet och något pustade o frustade så hemskt. Näe..det var inte karln i huset som drömde..utan vår lilla pälsade farbror som släpade på kattmatspåse och lade vid gubben sängbord. Vaa? Jag tror minsann lillkillen var hungrig och ville visa det på ett smidigt sätt..haha! Tilläggas bör, att även jag hade en påse vid min sida..med små hål i..så jag vet inte om han försökt med mig först..men matte snarkade hårt hon..hihi!
Han har släpat dessa uppför trappen och gullegubben måste ha kämpat hårt. När karln klev upp i ottan så fanns knappt några knaprisar kvar..och det är ju Olivers favorit då. En smart kille bär på det som är smidigt att bära..och det är ju lättare än att försöka släpa upp matskålen för att visa att den är tom..haha!

Här fick man sig en knäpp på näsan och lilleman har bevisat att han inte alls är någon senil farbror som lever i en dimma..Han är ju riktigt smart och intelligent..och så är han ju en hungrig kille oxå förstås..hihi!

Ett ulligt charmtroll är han allt, vår lilla fajjone.
(Jag tog mig friheten och kopierade detta till min blogg på kattsajten oxå.)


En läcker polkagris har dykt upp i rabatten men jag har inget minne av att jag satt någon sådan färg..hm..Undrans vem som är senil i detta huset..suck!

Kram och trevlig helg på er sötnosar!!

5 kommentarer:

  1. Vilken smart kise !
    Sixten lyckas aldrig väcka mig heller , han brukar gå och trampa på husse när han tycker vi sovit för länge :)
    Vackert randig Tulpan , du glömt att du planterat :)
    Trevlig Pingst helg !

    SvaraRadera
  2. *lol* ja se tissetatter! ,-D de är allt bra söööta emellanåt!.. Oliver kanske hade "jagat" dessa påsar.. och släpat hem dem för att stolt visa upp dem för husse och matte!?.. de lägger ju gärna råttor och sånt på det viset.. så varför inte en matpåse?! ,-D.. innekattens byte liksom *ler*
    hur som så var det väldigt gulligt! ett litet ulligt charmtroll ni har! ,-D
    Hoppas helgen blir fin för er.. och att ni får tillbringa den i nya stugan! ,-D

    kram!

    SvaraRadera
  3. En bra katt reder sig själv, medmänniskans kvartett nickar instämmande! Och den randiga skönheten, tycker den uppvisar visa likheter med en av mina etikettlösa knoppar, dvs jag har hittat den nu (bilden på lökarna alltså) och kommer att visa dom snart, sitter fortfarande i kameran, men heter Remember Rembrandt och de är helt otroligt makalösa, fast jag har inget minne av att den gode Rembrandt var så färgsprakande!

    SvaraRadera
  4. Ja det är aldrig tråkigt med katter i huset...
    Vi har en fröken vi som brukar släpa omkring med dörrmattan,å skor....Låter otroligt men det är sant....
    Ha en bra vecka kram...

    SvaraRadera
  5. Ja inte ska man förakta våra små vänners intelligens inte.=) Här bevisas det ju stort att dom förstår mer än vi nånsin kan tro. "Dom är ju bara djur". Jojo......
    Hälsa geniet från mej!
    Kram Miriam

    SvaraRadera