tisdag 11 maj 2010

Riktig monsterspindel...


har hägrat i mitt porslinsskåp idag..och jag kan säga att våra husspindlar brukar hålla den här storleken. Jag är inte rädd för dem..men de är liksom otäcka på nåt sätt..för de kan ju ta ett skutt bara sådär ändå..eller kan de inte!? Bara tanken på en sån här klivandes i mitt hår eller på kroppen får huden att knottra sig. Brr..så jag ryser! Som alla andra djur så är de fascinerande på sitt sätt..men söt? Näe du, inte på en fläck enligt min åsikt.

Dagen skulle ägnas åt meditativ ogräsrensning..men så kom ju regnet då..så det blev annat nyttojobb gjort istället. Morgondagen lovar lite sol och kanske kanske lite värme..och det verkar vara typ enda dagen i veckan. Jag hoppas innerligt att meterologerna har fel återigen..så man kan sitta ute i det gröna sköna med en kopp java och en bra bok i flera dagar.
Stugvistelsen får ju gärna kantas av lite fint väder oxå...för vem pallar att sitta inne i flera dagar utan tv, data och spel?? Njae...inte min son i alla fall..och jag vet inte om jag vill utsätta honom för denna tortyr..hihi! Ska man avvänjas vid såna här saker..får man ta det pö om pö..annars kanske man skapar ett rabiat monster..huvva!

Regndans i alla är...men hur fasen lockar man fram solen??

2 kommentarer:

  1. Din husmus var klart godkänd som söt men den här - månne i naturlig storlek? - tror inte ens David Attenborough skulle kunna få mig att se charmen i den. - Och spara kirskålen, jag har nog recept som gör att det kan bli "ont som med gott fördrives" säger (i detta fall) novisen vid spisen

    SvaraRadera
  2. En sån söt liten spindel!=) Not! Jag gillar dom inte, även om jag inte har skräck för dom som två av mina barn har. Men som du skriver så är dom ju lite opålitliga och kan göra ett skutt. =)
    Jag har idag tagit mej utanför dörren och tittat i mina sk. rabatter lite. Det finns tulpaner, påskliljor, nunneört, scillla.....och det bästa av allt är ändå ruccolan som kommer starkt! Men nu är det dags för soffan ige, inte långa stunder jag kommer därifrån. Droger gör gott!=)
    Kramelikram från den Ystra!

    SvaraRadera