onsdag 12 maj 2010

En härlig dag!!


Så kom då dagen då meterologerna lovat sol o varmt..och faktiskt hade de rätt!! Solen sken redan på morgonen..så den här fröken satte fart direkt vid 8-snåret. Köra iväg plast o papper, städa växthuset från en massa krossat glas..(jäkla snön),klippt min druva lite grann och snabbstädning av kirskål i rabatter innan jag kastade mig i solstolen med en kopp java och en spännande bok..med GOTT samvete..hihi!
Naturligtvis blev det en rundtur med kameran oxå..och den som väl söker..han finner..*ler* Jisses vad blomster det kommer här o där..bara man ser sig omkring. Här kommer en riktigt blomsterkavalkad i vårens tecken!!










Den här sista är såklart min älskade druva som fått fart i växthuset. Undrans hur många druvklasar det blir iår??
Resten av dagen..läs.em. har gått i pysslandets tecken. Städat frukostaltan och hängt upp gardiner så det blir mysigt. Marinerade lite kyckling i sweet chilisås och planerade en god middag när huset plötsligt blev strömlöst!?? Va nu rå?? Efter att ha skickat iväg djungeltelegrafen..läs.sonen..så fick vi veta att det gällde hela området. Jaha..fram med grillen och tända på kolen då..De här går väl smidigt..men potatis då..hm. Att svänga ihop pulvermos med hetvatten låter ju knappast lockande..haha! Guu så handikappad man blev... Efter många om o men kom strömmen tebax..och man slapp fundera längre i alla fall.

Kvällen har ägnats åt fotbad till tufft utarbetande fötter. Ahh..så skönt! Lite lyxig nattcreme på och sen varma sockor. Mina fötter kommer att få världens skönhetsömn inatt..hihi! Själv ska jag ta ett allergipiller och sova en riktig törnrosasömn förhoppningsvis till kl. 9. Guu vad jag gillar att skolan har lov i morrn!! *ler*
Goa kudde..Here I come!!

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder som vanligt! Här lyser solen med sin frånvaro, grått och kallt. Så det blir till att ligga på soffan ännu en dag. Är så uttråkad nu....................=)
    Kramelikram från den lite Dystra Söstera

    SvaraRadera
  2. Håller med om bilderna och imponerad över hur mycket du hann och lovar att när jag räfsat och rensat rent visa vad som trivs söder om dig!
    Och du, nu var det ju nästan lätt som en lätt, får akta mig för hybris?
    Solkramar från oss med rena samveten

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder på alla blommorna !
    Här har regnet minsann öst ner precis hela dagen och halva kvällen :(
    Igår fick vi till och med skrapa rutan på bilen på morgonen !

    SvaraRadera