onsdag 2 juni 2010

Syrenernas tid är här..



...och det är ju min bästa tid på våren..Jag knipsar av en hel drös..och sätter i vaser i nästan alla rum. Doften är ju helt uunderbaaar! Synd bara att de inte gillar att stå i vas och inte alls står sig många dagar. Man är väl dum som gör såhär..men på så sätt kan jag njuta av dem både ute och inne. Lite självisk får man vara..*ler*

På dagens schema står plantering och ev. gardinuppsättning på terrassen på baksidan. Sonen ska klippas efter skolans slut och en sedvanlig fika på kondis ingår. Kanske, kanske kan man lirka med honom att prova lite kläder inför skolavslutningen..men där ska man inte ha någon stor förhoppning..Det kan krävas en mjukglass för att komma därhän..haha!

Sommaren ska visst hålla ut hela veckan och helgen med..så nu kan man tagga ned lite. Känner inte lika mycket stress över att hinna göra en massa utejobb innan det blir regn...
Ha det gott alla goa sötingar!


5 kommentarer:

  1. Jag skickade efter avslutningskläder åt Simon...Han var helnöjd med dessa tackolov...
    Men den äldre är det värre med,han är svår när det kommer till kläder...
    Ha det bra min vän...
    Hoppas du lyckas få med dig sonen....

    SvaraRadera
  2. Hahah nja persikor och massa frukt är på schemat nu =) Vi mår toppen =)
    Hahaha ja han kommer nog inte blunda en stund för att inte missa något =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi har hela häcken full av vita syrener =)
    Lyckost oss =)
    Husarknapp heter den den är SÅ tålig och så söt älskar den.
    Dem blommar hela sommaren =D

    SvaraRadera
  4. Oj - och tittar ut på mina egna syrener så långt ifrån en häck eller berså men med några klasar iallafall även om de inte skulle fylla en vas. Kanske ska vi tala om lupiner.... kramar från Skogstjäll

    SvaraRadera
  5. Åååå, jag älskar också syre´ner.. Till min lycka har jag upptäckt att de växer här vid mitt nya hus, underbart!!

    SvaraRadera