torsdag 15 juli 2010

Äntligen lite svalare..

Här har varit så in i norden hett och man har varit smått apatisk. Det är verkligen bevisat att värmen slår på hjärnan och resultatet blir trög tankeföring..haha!
Hur många dagar har man inte suttit i solstolen och jublat när ett moln kommit o skymt solen? Ibland gläds man åt de små tingen..*ler*


Häromkvällen hopade sig molnen och man blir helt lyrisk..Kolla, kolla..det kommer bus eller nåt..och mycket riktigt, efter nån timme strilade vattnet ned i en hel halvtimme..Lite svalare blev det väl..men inte nämnvärt.
Idag..blåser en sval vind..och även om temperaturen klättrar högt..så är det mer uthärdligt ute. Nu kanske man kan göra något vettigt oxå.
Jag har konstaterat att dessa tips i tidningarna är ren "bullshit". Vaddå dricka varmt när det är hett ute..Vad ska det vara bra för? Själv får jag värsta svettattacken om jag dricker kaffe..och vill bara ha något svalt för strupen. Likaså att duscha varmt..Vaffö då?
Själv duschar jag svalt..och vrider sen kallare o kallare så mycket jag pallar..och när det känns som att skallen har krympt till ett russin..DÅ är man liksom klar..haha! När man ska kyla ned små barn som har hög feber..så rekommenderar man ju en sval dusch för att sänka temperaturen..Inte fasen säger de att man ska ge dem varm choklad precis..Jaja..man får liksom tänka själv som vanligt..Så gott det går med russinhjärna..hehe!

Ha det gott i lingonskogen..
Kramis

3 kommentarer:

  1. Här det tryckande kvalmig värme, molen tornar upp sej och det drar ihop sej till åskväder.
    Man kan förvisso inte klaga , att ha prickat in semestern nu är ju underbart. Sist jag hade juli semester regnade det i 4 veckor. Men du har nog rätt angående alla "bra" tips i tidningar, man får nog känna sej fram för vi är ju alla olika. Själv har jag äntligen fått normala fötter igen... har väl skvalpat runt med 5kg vatten i fötterna på grund av värmen.

    SvaraRadera
  2. Ja lite mer bebis stuk =)

    SvaraRadera
  3. Här har det regnat rejält idag :)
    Så nu är det något svalare o högre luft = TJOHO !!!
    Tackar för kommentaren på min tur i Blåbärsskogen som ju var blöt :)
    Ha det gott !

    SvaraRadera