fredag 9 juli 2010

Blomsterfägring!

Grabbsen kom hem från stugan igår och hade min kvarglömda kamera med sig. Johopp, en drös bilder till att ladda ur..och som vanligt mycket blomster då.En del bilder hann jag med härhemma oxå.

Önskar ni kunde känna den härlig doften av min smultronschersmin. Efter en tripp till Gotland ett år så var jag fast besluten att skaffa mig en egen och den sprider en härlig doft av smultron.

En nyinköpt orkidé med en änglalik "väktare".

En fingerborgsblommar har jag planterat i växthuset för att få den att fröså sig lite..och herregud så den blommar och trivs där. Nästan 10 stänglar från en enda planta. De är såå vackra med sina djupa klockor!

Den här filuren har jag väntat flera år på. Syrran och jag var till Sthlm på trädgårdmässa och jag bara MÅSTE ha några. Planterade dem..men inget hände. Kollade i trädgårdsbibeln..och de vill stå trångt åt fötterna. Jahopp..plantera om..och några blad kom ett år. Detta året kommer en meterhög stängel..och snart så blommar den. Tjoho va kul! Vad det är för nåt?? Tja, det får ni allt se sen..hehe!

Druvor i växthuset verkar det bli iår igen..och herreguu..vad ska jag göra av alla?? Egentligen ska man ta bort hälften av klasarna så de resterande blir stora o saftiga..men varför det...De är ju häftigt att se alla druvorna hänga där..hihi!

Kanske dags att ragga folk att trampa druvor i slutet av juli. Någon??

Kram

3 kommentarer:

  1. Åh så vackert. Är verkligen som en ängel i orkidén =)
    Vad för kamera har du?

    SvaraRadera
  2. Kommer *ler*
    Vackra bilder som vanligt...
    Ha det så gott min vän//kram

    SvaraRadera
  3. nja tror du det?
    Så bra är den inte =S

    SvaraRadera