fredag 20 augusti 2010

Loppisfynd och sötsaker...

Här har man fyndat på loppis minsann..och det ska komma ifrån en som är allergisk mot begagnade saker..haha! Jag vet..lite bacillskräck har jag allt men denna lampa kunde jag inte motstå och väl monterad på plats gör den sig rättvisa i mitt kök. Visst sjutton är den värd sina 50:-!? Ok, ok..lite fusk är det allt eftersom det var min tvillingsyster som hade loppisen..*asg* Någonstans ska man ju börja eller...


Veckans arbete har varit under all kritik. De har inte insett att man gör två personers jobb och inte lyssnar de heller. Jag gick hem..utsjasad och orkeslös och energin är i botten. Har man varit utbränd förrut så passar man sig jäkligt noga att hamna i samma sits igen. Vägen tillbaka efter en smäll i "väggen" är alltför lång så därför har jag dragit i handbromsen NU!! Den här fröken ska bara vila upp sig och tänka på den livskvalitet jag verkligen vill ha. Där existerar ingen stress och återigen har jag varit lite sen med att lyssna till kroppens signaler. Att man inte lär sig!!! Tur att man har en sambo som har koll och slår näven i bordet.
Jag försöker ta det lugnt och poa i lugn och ro. Klart man inte kan ligga i soffan och slappa när inte huset blitt städat i veckan..men efter många pauser så har damsugaren gjort sitt jobb oxå. NU kan man ta igen sig och bara vara..

Lite energi finns allt ändå..eller jag kanske ska säga sötsug..haha! Det är konstigt vilka krafter man kan anamma när det handlar om att hitta njutning för öga och gom.
Det blev en rabarber/björnbärspaj...och dagen är fulländad!! Tänk att så lite kan göra så gott!!*ler*


Ha det gott alla goingar därute..och kom ihåg att dra i handbromsen i tid!!
Kramis

5 kommentarer:

  1. åh så gott de ser ut:)

    SvaraRadera
  2. Sänder kramar i massor till en kär vän....

    SvaraRadera
  3. Ja min goa syster...vi har lärt oss av misstagen att säga stopp. Man drar liksom i nödbromsen snarare nu. Det är liksom inte värt att slita ut sej för att nån annan ska tjäna på det. Lova nu att du tar det lugnt och tänk för guds skull inte på jobbet!
    Jag ska köpa minst en paraplydrink till dej därnere.=)
    Kramelikram från den Ystra!

    SvaraRadera
  4. Tjingeling !
    Var ju ett riktigt fyndpris på lampan :)
    Den där Rabarber o Björnbärspajen ser riktigt smaskig ut !!!
    Skicka gärne hit en bit :)

    SvaraRadera
  5. ja det där att lyssna på vad krppen säger är inte alltid så lätt tyvärr... när man i efterhand ser tillbaka så ser man ju ofta var man skulle satt stopp.. men när man är mitt uppe.. ja då är det svårare!.. men jag hoppas att du hittar all den avslappning som du förtjänar nu vännen!.. för utbränd vill ingen vara!! ,-D

    lampan såg ut att passa ypperligt i ditt kök föresten!.. och vem sa att man bara får handla på loppis som främlingar håller! ;-D bra med en mjukstart ibland liksom..

    SvaraRadera