söndag 19 september 2010

Härligt helgväder...

....skulle det ju INTE bli alls. Före helgen var det sagt att det skulle bli hällande regn och bara 12 grader så därför avbokade vi den planerade vistelsen i stugan. Lördagen hade strålande solsken med två droppar regn och snarlikt var dagen idag. Vi har gjort jättejobb i trädgården för att passa på lite. Guben lade mer stenläggning längs rabatter och jag röjde halvt igenvuxen grusgång. Fyy va trist arbete! Vi planerar för att ev. bredda infarten till huset och därmed ha ännu mer grusgång att rensa...haha!

I växthuset frodas druvorna för fullt och jag har fullt sjå att bli av med dem. Grannen Ella blev ju glad över en drös klasar i alla fall..*ler* Sonen är lika besviken som förra året. Vaa? Blev det kärnor i dem i år igen???

(bilden är inte min egen)
I övrigt så har jag jagat en speciell skohylla ett tag nu. Det är en serie som Ikea haft och som naturligtvis utgått ur sortimentet. Om ni visste hur jag förbannat mig själv över att jag inte köpt den tidigare. Har hållit koll på blocket och såklart letat den i mina trakter, men icke..Jag vill då fasen inte åka 20 mil för en skohylla som ska målas om..nänä!
Så kom jag på idén! Jag sätter själv in en annons under köpes på blocket...och se..på några timmar satt jag där med en stycket skohylla av märket Leksvik i min hand. Och inte var den använd heller..haha!
Bättre sent än aldrig..när det gäller att tänka klokt!
Har ju hatthyllan redan och nu återstår bara att måla alltihopa vitt...nångång framöver.
Men just nu suger jag bara på karamellen att jag fick tag i den så lätt...hihi!
kram från mig...

4 kommentarer:

  1. Sv; Hej, visst är det så ;) Tack så mkt :) Det var ett jätte vackert och trevlig bröllop :) Kraamar från oss! (Pss, laddat upp lite nya bilder nu ;P)

    SvaraRadera
  2. Ja du Ninni som du skrev,så kanske denna fru har snuskig fantasi....*Ler*
    Men sitter man å fikar vid 23 tiden på jobbet...Å man är trött & denna dyker upp i min paprika så..
    Snygg hylla....
    kramiz...

    SvaraRadera
  3. vi tänker vist rätt så lika angående möbler min vän.. även jag har en liknande skohylla! ;-D även om min är kortare än den på bilden.. men samma stil. den är otroligt praktisk! så sort grattis till inköpet!!

    hemma hos oss så går renoveringen sin gilla gång.. allt är målat nu i alla fall. så nu börjar det se ut som ett hem igen! ,-D ett tag såg det ut som en krigszon! men nu äntligen börjar stället att ta form.. och jag känner mig nöjd med hur det tar sig ut!.. här är mycket färger... till skillnad från det beige-gula som är i den gammla lägenheten. och äntligen så blir det ett blått sovrum! ,-D ser verkligen fram emot flytten nu!

    SvaraRadera
  4. Trägen vinner=). Jasså du ska rensa mer grusgångar? Själv tror jag att jag anlägger gräsmatta runt hela huset, det växer ju ändå gräs där........=)
    Kramelikram från den Ystra!

    SvaraRadera