onsdag 15 september 2010

Ömma punkter och dimmig blick...

Gårdagens besök hos sjukgymnast resulterade i så mycket mer än jag trodde...
Jag har gått med smärta i nacke som vidare bidrar till huvudvärk och värkande tänder till följd av att jag ligger och biter ihop om nätterna. Fick erbjudande om koll av nacke och efter undersökning blev jag smått häpen. Han fann punkter i ryggen som var stenhårda som kunde vara orsaken till alla andra problem. Vaaa?
Jag har ju inte haft ont i ryggen alls ju!! Ok, han vet ju såklart bättre och behandling sattes in.


Att rätta till kotorna i ryggen har jag gjort förr..men minnet bleknar såklart med tiden och där låg jag dubbelvikt med karlns vikt över mig samtidigt som han pressade all luft ur mina lungor och fick ryggen att knaka i flera smällar. Aosch! Efter den första smällen visste jag vad som skulle hända och stålsatte kroppen till försvar..så där gick han bet på flera smällar..haha!
I alla fall så märktes klar förändring efter tänjning och stretch och käkarna fick sitt lilla med hjälp av akupunktur oxå. Här hade vi mannen som kunde skruva upp leendet högre o högre genom att skruva nåt varv på nålarna.
Här hade vi med ett proffs att göra...och jag som inte brukar ranka sjukvården högt alls..ger denna man 10 poäng av 10 möjliga!!


Väl hemma var jag loj och seg i kroppen. Fick inte alls den vagt utlovade huvudvärken..utan kände mig smått yr och hade lite dimmig blick. Stirra på den här fröken en liten stund..så får du precis samma effekt i huvet..haha!
(OBS! Bilden är INTE min egen!!)

Vidare effekt följde på natten och förutom att vakna till hällande regn..så har jag även vaknat av klapprande tänder. Närmaste liknelse är ju de här skämttänderna som man kan skruva upp så de klapprar.
Jag frös häcken av mig så tänderna skallrade och sov sedan till klockan ringde och var inte alls uppe och lullade en timme före de andra.
Känns gott att få sova fullt ut och det är bara att konstatera att gårdagens behandling hade mycket bra effekt på mig. Nog för att jag vet att kroppen kan vara lurig o så..men jag har alltid trott att värk i tänderna varit ihopkopplat med min stress...inte av att jag har sneda kotor i ryggen.
Yes..då slipper man sån där bettskena då..för det är ju knappast attraktivt när man ska krypa till kojs med sambon. -Heeeej Älssschkliiiiing!!

2 kommentarer:

  1. Skönt om du kan bli bättre o slippa värk.....
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att få ett svar!!!! Och det där är ju en vanlig sak med kroppen att den ger smärta på en punkt som egentligen inte är den onda. Kroppen är en lurig mekanism.=)Hoppas att du får hjälp ordentligt och att du snart är bra! Du har lidit tillräckligt nu. Nu är det dags att du få må bra och bli pigg igen!
    Kramelikram från den Ystra Söstera

    SvaraRadera