lördag 16 oktober 2010

En fin dag...

....har vi haft även om frosten frasade under fötterna under arbetet. Solen värmde gott och kissarna små satt ute i solen o myste. Det känns precis som om våren.
Blommor från altanen har röjts undan och stoppats i källaren. Tog en hel drös skott från de olika pelargoniorna och satte med. Jag vet..det är ju sånt man gör på våren ju..men jag tänkte jag skulle ha några fräscha inne i vinter oxå. Man kan ju alltid prova..hihi! Blomlåda och gjutjärnsgryta har tömts för att göra plats för ljung framöver.


Satte upp lyktan jag köpte på inredningspartyt oxå men jag är inte helt nöjd. Nu sitter den på väggen  i trappen men ska nog få sitta ute sen, på väggen vid entréen tänkte jag. Den har ju lite utekänsla över sig på nåt sätt.



Efter hårt arbete var vi alla sugen på nåt sött..Hm..Som vanligt har man ju inget hemma då..eftersom man försöker hålla igen. Men efter ett gräv i frysen och en snabb smuldeg hade man trollat fram en hallonpaj som doftade gott.
Den passade bra efter resterna  på köttfärspajen från igår. Kanske inte kaka på kaka..men väl paj på paj..hehe!
Nu väntar biopopcorn och filmen vi köpte i Juni och inte sett ÄN...Avatar! Snart ligger tre utslagna i storsoffan och bara jäser av paltkoma. Tur att det bara är lördag EN dag i veckan..*ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar