lördag 16 oktober 2010

Frostnupen morgon..

vaknade jag 09.45. Yes! Detta måste vara mitt rekord på mycket länge. Tabletten sköter sitt och jag har äntligen sovit ut UTAN att vara seg o groggy dagen efter.
Gårdagens snöfall har lämnat spår lite här o där, kanske pga kylan som hängde kvar över natten.
Jag tror minsann det varit lite FÖR kyligt inatt för min lilla änglatrumpet som är vääldigt hängig.
Det kanske är dags att bädda ned sommarväxterna för sin vinterslummer i källaren..suck!
Det tar verkligen emot att klippa i växter som blomstrar för fullt..

Fredagsmyset igår firades med att guben rumsterade i köket igen.
Den här gången gjorde han sin berömda köttfärspaj som är så ofantligt god och såklart så smyckas även denna med remsor..hihi!
Han är duktig i köket och jag är tacksam för såna här stunder när man får sätta sig vid dukat bord och bara myyysa..Honom byter jag inte bort i första taget..haha!

Dags för att ge sig ut i trädgården där frosten frasar under fossingarna...
Kram till er alla...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar