onsdag 27 oktober 2010

Kan det bli mer strul idag??


När sonen farit till skolan började hetsen. Jag har ju gett mig 17 på att fixa till hylla till blomlådan vid fönstret och sen lite piffing vid entréen..och dem som känner mig, VET att det måste bli klart på ett kick!
Vid 9-tiden ansåg jag det grannvänligt att börja spika dit bokstäver på husväggen. Attan så lång spik jag valt..och trög var de oxå.morr! Jag tog i för kung o fosterland och träffade skithårt...på tummen såklart! Det gjorde vääldigt ont, milt sagt..haha! Tummen blev platt och jag kände att nåt gick sönder. Jahopp..blod över mina vita bokstäver och snabbt in efter plåster. Nu vet jag varför arga snickaren är så arg...
När väl tummen är är tejpad och allt som ska finnas på en tumme är tillbaka så ser jag i ögonvrån hur 3 kissar smyger i sovrummet nere. Vad är på gång nu? Jamen det är ju bara Maja som leker med gardinen och sin ikearått..eller?? Nä men fy..det var ingen tygråtta minsann..utan en stendöd blåmes med bruten nacke..Uschiamej! Hur fasen kom den dit?? Har man innekatter så blir man lite tveksam över såna gäster.
Det enda jag kan tänka mig är att den flugit in på altanen på nåt sätt och sedan kraschat i nätet eller mött en väääldigt jaktsugen kisse. Stackars lilla pippi!


Iväg och handla en massa ljung och mat och sen vidare ner i källaren för att bygga hylla till blomlådan. Efter många svordomar blev den klar. Det är inte lätt att spika utan tumme precis. Dags för planteringen av ljung sen. Ner i källaren igen..och sen ut på baksidan. Ska man kladda med blomjord kan man ju lika gärna vara ute tänkte jag i samma stund som jag slängde igen källardörren som gick i lås..Gaaaah! Jag får väl gå runt då när jag går in....men si det gick INTE..för dörren hade jag låst. Guuuuu så trött jag blev! Jag låser ju alltid ytterdörren när jag går ned i källaren..så inget nytt där. Som tur var hade jag mobilen i fickan..för jag väntade samtal..så det var bara å ringa guben på jobbet och beställa låsöppning..suck! Inte fasen var man klädd efter vädret heller..Smart brud!! haha! Det är ju bara på tv folk blir utelåsta..inte händer det vanligt folk inte..

Jag passade på att plantera ljung i storgrytan på framsidan. Inte skitlätt inte..när jorden frysit till hård klump. Nähä...idag är visst allt emot mig. Inte var dag man får SPETTA ned blomstren i jorden precis.Väl insläppt fick jag lov att hämta vattenkanna för att tina jorden för att slutligen sätta ned ljungen. Dagens projekt blev klart till slut..även om det blev med mycket strul, kraschad tumme och dödsfall.
Här är piffingen vid ytterdörren efter en dryg dag. Märk väl att blodet är borta från bokstäverna..haha!
Kvällen avslutades hos en god vän med knäckig äppelkaka och vaniljvisp.. Såå gott! Även resan gick smidigt helt utan missöden.Helt otroligt!
Guu vad jag ser fram mot morgondagens massage och ansiktsbehandling nu...men nån fingertoppmassage blir det INTE tal om..No way!! Gud nåde den som petar på min tumme nu..morr!


4 kommentarer:

  1. Hehe, vilken dag du fick.
    Har det väl börjat gå snett brukar det fotsätta.
    Men i slutändan blev det ju bra. En snygg,trevlig och välkomnande entre.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Fy låter som en sån där dag man önskar slippa...men men.
    Hoppas nu tummen läker fort.Piffningen blev ju alldeles förträffligt snyggt iallafall..
    Kramiz i massor...
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Snyggt blev det i alla fall...och min mormor sa alltid: att vill man var fin får man lida pin fast man kanske kan ändra till:vill man ha det fint får man lida pin.....
    Och så är det ju så att bra kvinna reder sej själv, men en karl är bra att ha ibland. Till att komma och låsa upp bla *asg*
    Kramelikram!

    SvaraRadera
  4. Välkomen till De utelåstas klubb utanför Tv-världen. Låste själv mig ute första morgonen i Skogstjäll, pälsbollarna inne och platta på till frukost, själv något lättklädd och utan mobil. Kan tala om att en fönsterruta krossas inte så lätt men skam den som gav sig och av dessa rader förstås att jag kom tillbaka in i värmen!
    Tasskram

    SvaraRadera