söndag 24 oktober 2010

Krumsprång och klackarna i taket..

..är det i Östanbyn idag. Jag har just avslutat mitt sista skift på gamla jobbet och kvällen firades på restaurang med sambo och son. Jisses så mätt jag är efter entrecote och kladdkaka. Nu ska jag ha ledig vecka innan jag inträder min roll på nya jobbet och det känns både skönt och förväntansfullt.
Nu är det bara sambon kvar..Han har ju oxå sökt annat jobb och har vi tur så blir det strax en middag igen..hihi! Det skulle sitta fint med sånt besked till sin födelsedag..eller hur!?

Veckan ska vigas åt rekreation och återhämtning..Sen måste jag ju boka någon slags lyxbehandling på spa..eftersom jag har ett presentkort jag fick när jag fyllde..och det är NÄSTAN ett år sen. Jisses så tiden springer iväg. Det kan ju bli tufft med det sen när jag ska jobba dagtid.

Har oxå ett snickeriprojekt jag har i huvet..men blott ett litet ett. Vi får se om det blir några resultat framöver..annars så får jag väl be om hjälp av arga snickaren..för han kommer ju ändå till byn om några veckor..hehe! Nänä...det är inte jag som ringt honom utan en granne längre bort. Visst vill jag ha uppiffat och omgjort..men inte till vilket pris som helst..haha! Han är ju lite gnällig av sig..och inte kan man skylla på karln heller...för då kommer bara kommentaren -jahopp...varför har du inte gjort det själv då??
Nä usch...det låter bara jobbigt det där..haha!
Jag valde norska snickaren istället..och han är rätt bra han med..hihi! Får se om han kan byta vårt tak sen till våren...

Ha en hääärlig vecka go vänner!!

1 kommentar:

  1. Passa nu på och njut och ladda inför nya jobbet! Det är så skönt med en ny-start! Jag känner fortfarande en eufori när jag tänker på mitt jobb! Att just jag skulle få chansen att få mitt drömjobb! Och jag håller tummar och tår för Hannes nu! Hoppas att det snart är en ny middag på g.......
    Kramelikram från den Ystra Söstera

    SvaraRadera