fredag 29 oktober 2010

Spookie torsdag och fredagskyckling!

Idag var jag en sväng till nygamla jobbet och hälsade på. Det känns gott att vara tillbaka igen..och efter varm välkomstkram känns det ännu bättre. Gu vad kul att jobba med goa grabbarna igen!!


Igår kväll var jag rejält konfunderad. Det var såhär..att sonen säljer kola via skolan..och jag köpte såklart en låda. På kvällen när jag kom ned för trappen såg jag karln i köket stå och prassla med kolapapper..det var lite skum belysning där..och gick sen vidare förbi lilltoan. Jaha..här står det o lyser minsann fast ingen är där. Jag öppnar dörren..och där står karln och lättar på trycket. Vaaaa? - Jamen hallåå..får man gå på toa ifred eller..haha! Jag går snabbt tillbaka till köket..och ingen där. Vem stod där nyss?? Jag fick ståpäls och blev rejält fundersam. Vem det än var..så var det någon som gillar sonens kola i alla fall..Spoookie!


Idag har jag gjort nåt jag ALDRIG gjort förr. Jag har tillagat hel kyckling i ugnen!! Jag vet..hur sjukt som helst..men i mitt 41 åriga liv så har jag aldrig testat det..haha! Jag själv ÄLSKAR grillkyckling och är rätt ensam om det och de gånger jag äter det så har man köpt en färdiggrillad som jag delat med katterna. Jag kunde!! Nästa gång ska jag testa i lergrytan oxå..för det ska ju bli ännu bättre. I kväll blir det fredagsmys med grillkyckling och pommes. Katterna och jag ska mumsa för fullt och vad de andra äter..det får vi se. Här ska gnagas och sörplas för fullt. DET kallar JAG mysfredag..hihi!


Ha en go och mysig helg!!
Kramizar

2 kommentarer:

  1. Då var det ju på tiden att du fixade kyckling i ugnen, hihi
    Kyckling i lergryta är oslagbart, saftigt och inget spil och klet så ugnen behöver saneras efterråt. Jag har en del lergryterecept på min matsida om du inte har några själv.
    En annan kämpar ju på med pulver, dietbars och morötter, föga roligt men metoden funkar gäller bara att vara bestämd. Jag unnar mej en kalorikväll i veckan med god mat, vin och godis.
    Det underlättar ju klart att även maken kör samma program så vi kan peppa varandra när det går trögt.

    Ha en trevlig helg!
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Jahapp....haft besök alltså! :)Menjag tycker ju att "hann" kunde presenterat sej. Bara att stå där och sno kola. Och du vet ju att jag tycker sånt här är lite kul när andra råkar ut. Här händer ju inte så mycket längre, fast man vet aldrig när det börjar igen. Det där med kyckling lät ju gott! Man har blivit så bekväm bara med fildelarna, men hel kyckling ger ju så mycket smak!
    Kram kram !

    SvaraRadera