tisdag 2 november 2010

2 dgr på nya jobbet..

..och det känns såå bra! Utbildningen till min tjänst skjuts på framtiden..så jag har det ganska lugnt om dagarna. Att gå dagtid är rätt ok..och definitivt bättre för kroppen. Nu har jag chansen att umgås med gänget på f.m och gänget på e.m. F.n leker jag hustomte och förbereder inför en audit som en stor kund ska ha. Det ska vara ordning och reda, rätt datum på allting..inklusive skyddsutrustning och medicinlådor. Vidare går jag runt med piskan och kräver signaturer så alla dokument är påskrivna av rätt personer..haha. Varje station tar ju en väldig massa tid eftersom man måste hinna prata med gamla vänner. Jag är nästan som de där "oldisarna" som drar runt och fikar här o där och bara umgås med folk..haha! Tids nog börjar allvaret..men den här kolan suger jag på ett tag till..*ler*


Sonen är stora killen nu och som 11-åring är det nyttigt att klara sig själv om dagarna. Herregud så tiden går. Dannepysen är ingen pys längre och fixar frukost och mat galant..Undrans om man kan få lite tvätt lagd i maskinen oxå?...eller man kanske ska skynda långsamt...


Söndagen var bra med tårta och kalas för guben. Han fick det han önskade... EN MOTORSÅG!! Jaja..vad gör inte släkten för att glädja en gammal man på 46 år..hihi! Risken är ju att fler träd på gården ryker nu..så man får väl ge sig ut och bli trädkramare eller nåt. Synd bara att det regnar därute...hm.
Kraaaaam

2 kommentarer:

  1. Vi har 2 fruktträd vi gärna blir av med, hihi
    Ett med gula körsbär och ett med äpple vars sort jag inte kan namnet på.

    Måste kännas skönt att få gå runt med piskan.
    Vissa dagar skulle jag vilja piska in lite vett i mina resenärers hjärnor, hihi

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart kort på Danne!!!!!!!!!!!!!!!
    Härligt att det känns bra med nya jobbet! En nystart är inte fel. Och det där med att gå bara dagtid är en gudagåva! Att äta i samma tid varje dag, gör i alla fall att min kropp mår så mycket bättre!
    Lycka till du underbaraste vän!
    Kram kram från den Ystra!

    SvaraRadera