måndag 15 november 2010

Dukti´kicka!!


Ja det kan jag kalla mig idag..i alla fall känns det så...
Fullt ös direkt när man kommer hem, på med storgrytan på spisen, långkok på kotletter medan man fixar tvätt och annat pyssel. På med stekpanna..steka bacon och strimlor av file..till en gratäng.
Jovisst...vi har kommit på en smart grej här i huset. Istället för att stressa o laga mat VARJE dag så lagar vi 2 rätter varannan dag..hihi! Och jag måste säga att det inte är bara jag som stökar i köket..Vi är 2 st som springer runt som duracellkaniner och grejar. Tack o lov för en karl som kan laga mat..*ler*


När sen sonens gympaväska var packad och läge infann sig för en kopp java i soffan..sket det sig helt. Jag skulle ju bara pilla på en lampsladd som hängde i fönstret så brakade hela rullgardinen ned...en blomma kraschade som såklart var nyvattnad..suck! Blöt jord över hela bänken..skitig duk och vatten rinnandes längs väggen..Gaaaahh! Varför kan man inte bara ge fasen i att "rätta till" saker o ting..och bara slå ned häcken o ta det lugnt!?? Efter många om och men..och en skursväng av den vita gardinen..tog jag mitt kaffe och gick ut på trappen och bara njöööööt...


 Därute dalar snön så vackert och ett lugn infinner sig då allt är så tyst. Sakta men säkert rinner stressen av en uppskruvad käring.
Gud nåde den som ojjar sig över snön nu...Det är ju bara såå myyysigt!!

(Någon bild gick ej att ladda upp idag så ni får visualisera den dalande snön själv..*ler*)
Kramiz
Ninni

3 kommentarer:

  1. Här är bara regn idag!!! Men undrar om inte jag var smartare en gång i tiden, dvs lördag eller söndag lagade jag hela veckans mat, kanske ibland med mellanlandning i frys och så för omväxling och i mitt fall var det matlådor, huvudmål mitt på dagen eftersom så sent hem. Vi är allt bra smarta båda två! Fast jag är nog litet slarvigare och slipper fönsterras p g a det!

    SvaraRadera
  2. Igår regnade det helt vatten hela dagen! Hade hellre sett att det snöade. Och på kvällen klarnade det upp och kröp fort under nollan. Jättekul med våta vägbanor då. Och att jag var tvungen att ut och köra. Idag är det helt klart ute och det ser ut att bli en fin dag. Ingen dum idé det där med att laga mat till två dagar. Kanske nåt jag snor med mej. För det blir lite si och så med middag till mej och Jessica....
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  3. Men lilla vännen då! hihi.. ta det som en läxa att ge tusan i att "fixa"´med alla kablar och elände! ;-D drick upp kaffet först och ta det lungt en stund... sen kan man pula med kablarna! ;-D .. maximal otur med nyvattnad blomma också...

    smart att laga mat varannan dag!.. spar ju lite av stressen! ;-D men se upp så du inte gör för mycket på en gång bara!.. du måste ta det lungt och bara vara också!! ... lättare sagt än gjort, jag vet... menförsök i alla fall vännen! ;-D .. att sitta på furstutrappen och se snön falla, med en kopp varmt kaffe i handen låter som precis rätt syssla för dig!.. i tankarna så kommer jag upp och sätter mig brevid ,-D .. för här i sthlm lyser snön med sin frånvaro just nu... men träden är härligt frostvita i alla fall!... så lite känsla för årstiden får vi!.

    ta hand om dig nu vännen! och njut av lugnet och stillheten som endast ett vackert snöfall kan ge! <3

    SvaraRadera