lördag 20 november 2010

Skön och slapp lördag....

har vi haft och jag har närmast tillbringat dagen i nattsärken..haha! Gu så skönt att först ha lång sovmorgon..sen frukost och sen gå o lurva runt bara. Ok, lite nytta har man väl gjort..men bara att kunna ta allt i slow-motion är ju såå nice. Guben har varit snäll och gjort slingor på mig så nu är man blondies igen. Han är ju såå himla bra på detta!!
Snön ligger vackert vit här och tempen säger kramsnö. Någon snögubbe har det inte blivit men en sväng ute med kameran likväl. Nu tror ni kanske att det blir bilder på snövita vidder eller nåt annat vackert men det kan ni glömma..haha! Himlen har varit lite smågrå ändå..så det var liksom inte läge att fota pippina ens. Jag gillar inte att fuska i photoshop heller..så det är inget alternativ.


Nåt jag fick i fokus var en istapp som sakta droppade och tänkte..en sån droppe lär jag väl kunna fånga kanske...Trodde jag ja..Tålamod är inte min starka sida och jag orkade inte hämta stativet heller. Bara istappen får representera dagens blogg..och lite läcker blev den ändå..med lite blått skimmer.

I morgon räknar jag med en till sån här slapp dag...om inte solen skiner förstås..*ler*




Ha en fortsatt fin helg...
Kramiz

4 kommentarer:

  1. Visst är det skönt med en slappedag.
    Eftersom jag jobbar nästa helg, hängde jag upp mina första julgardiner nånsin, hihi, igår.
    La även ut lite nyinköpta juldukar,allt inköpt på jotex. Elljusstakar kommer till 1:a advent, vi är fullt "normala" även i lilla Svedala med att pynta, hehe. Går ut lite lätt med utebelysning och adventsstakar sen byggs det på ju närmre jul man kommer. Fast någon gran blir det nog inte, med 4 katter får man tänka efter 2 ggr innan man köper saker som dom kan riva ner.

    SvaraRadera
  2. Om inte himmelsvida väderskillnader så får du ännu en härlig slappedag, njut den!!! Och tyckte om din äkta istapp så klart

    SvaraRadera
  3. Det snöar här idag! Så förhoppningsvis så ligger den kvar sen! Vi fick ju snö i lördags också,men den regnade bort! Har större förhoppning på denna då det inte är kramsnö. Vad mysigt att bara gå och drälla så där.....det är nåt jag är dålig på. Kan aldrig ligga kvar i sängen och dra mej, blir så "orolig" i kroppen då. Men sen kan jag ju å andra sidan sitta i bästa tv-fåtöljen stora delar av söndagen och slötitta på tv;n. Så det är väl mitt sätt kanske=)
    Kramelikram från den Ystra Söstera!

    SvaraRadera
  4. Jättevacker istapp!! den ser nästan ut att vara fylld med julmagi! ;-D
    skönt att höra att du tagit det lite lungt också!.. vet ju att just det inte är din starka sida... men det behövs så väl emellanåt!.. att sen karln din fixat ditt hår är ju ett jättepluss!.. tänk den som hade en make som kunde sådant!?.. skulle jag sätta en flaska hårfärg i makens händer så finns det inga garantier för vad som sedan skulle hända! hihi..

    mys på i vintervädret vännen! <3

    SvaraRadera