söndag 12 december 2010

Julmarknad i riktig kyla...

 Dagen har ägnats åt slapping och att koka chokladkola. Nu måste det väl räcka till jul kanske..Tja, hoppas kan man ju alltid..hehe! När det började skymma vid 3-snåret for vi upp till Högbo julmarknad för att fynda lite och insupa lite julkänsla. Trängseln var stor runt eldarna där folk värmde sig utvändigt och hällde i sig glögg för att värma insidan. -20 är väl inte det ultimata när man ska shoppa utomhus..men DET GÅR faktiskt..brr! Syrran o svågern var med och vi fann såklart nya fynd till både hem och kylskåp. Vad sägs om lite smarrig konjakssenap och lingonlimpa? Inte illa faktiskt!

Julkarameller till inredning måste man såklart ha och denna gången blev det med en kisse på. Dessa samlar jag på och köper varje år.
Syrran lurade mig till ett stånd med änglar och jag har minsann inte samma ångest som henne om VAD jag ska köpa..frågan är bara hur många..haha! Min ängelsamling är utökad med tre stycken  och de pryder nu min belysta spegel på skänken i vardagsrummet.
Det är ju urmysigt att gå på julmarknad men efter all kyla var det gudomligt skönt att åka hem till värmen. Kaffe, bullar och raggsockor till frusna gäster såklart!!

Ha en fin vecka!
Kram



2 kommentarer:

  1. Brr så kallt det låter !!!
    Men det låter mysigt att gå på julmarknad :)
    Tror du själv på att den där smällkaramellen kommer att få vara ifred för missarna ??!!
    Här hade den varit hel i typ 10 sekunder gissar jag *lol*.
    Jättesöta änglar du köpte !
    Gillar änglar jag med :)

    SvaraRadera
  2. Tacka 17 för att det var svårt att välja, mycket fint fanns det ju...Jag är jättenöjd med de 2 änglar jag köpte.....Tack för fikat och lånet av raggsockor...

    SvaraRadera