onsdag 8 december 2010

Torsdag allaredan??

Nähä..så var det ju inte även om det känns som torsdag idag. Kanske är det för att jag direkt efter jobbet kastade mig över damsugaren och skurprylarna för veckostädning. Amen vaddå..tänker ni väl. På en onsdag?? Jaa..ibland får man anpassa sig efter tillvaron och imorgon är jag upptagen med en lite mer angenäm sysselsättning. Det är tjejmiddag på gång och jag har inte träffat brudarna sedan i somras. Ja så blir det när man har olika arbetstider..ett evigt knåpande och pysslande för att få till en träff.
Det ska bli skönt att skratta loss och äta gott med härliga vänner.


I början på månaden åkte sonens kalender i tyg fram..bara för att den är så julig och mysig. Häpen klämde sonen på säckarna o sade..-Vaaa? .-Tomma? -Det är ju inget i dem ju!!
Jag skrattade gott åt honom..-Men lilla vännen..du är ju 11 år nu.- Du är ju stora killen!!
Till svar fick jag..-Ja, det kan väl hända, morsan..men jag är faktiskt fortfarande ett BARN!!  Jaja..det låter så nu..hm.
Jahopp..det var ju bara och dra iväg och handla och stoppa kalendern full då. Visserligen har han fortfarande godiskontrakt och får inte äta godis förrän till julen..men jag beslöt mig för att sakta vänja honom vid godis igen och nån kola om dagen förstör inte aptiten och gör en sugen kille helt salig. Snacka om att njuta av godbitarna!!
Hur kunde jag vara så korkad och tro att han var för stor får sånt här..hihi!

Själv har jag ju typ länsat hela skörden av chokladkola jag bakat tidigare..och får göra nytt sen. Till på köpet kraschade jag en tand oxå och det var ju ganska väntat. Det gör jag varje år..och som vanligt så är jag orolig att jag kommer att få tandvärk i jul...för inte tänker jag gå till tandis nu.. NO WAY!! Det ska vara riktigt illa innan jag visar mitt nylle där..haha! Det är ju lätt att förtränga hur "kul" det är att sitta med tandvärk på julafton..men så är det ju lite si och så med minnet nuförtiden..haha!

Kramelikram

5 kommentarer:

  1. Vet du väl man blir aldrig för stor för Adventskalender med choklad alternativt paket i :)
    Lustigt att du skrev om karma på kommentaren på mitt inlägg till Onsdagstemat- Önskning.
    Har nämligen precis bokat biljetter för att se Dalai Lama till våren :)
    Ska bli jättekul/spännande att se denne vise man live !

    SvaraRadera
  2. Julkalendrar blir man aldrig för gammal för! ;-D jag har en själv som bekant *asg*.. Julen är ju dessutom tiden då man verkligen kan plocka fram barnasinnet i sig!... för att inte tala om att det är väldigt traditionsfyllt!.. så jag har full förståelse att Danne ville ha kalender... det kommer han nog vilja ha många år frammöver också! *ler*

    Så fint och juligt du har fått det här på sidan vännen! Har visst glömt att säga det till dig. men jag har tänkt på det! ;-D .. älskar de fina granarna i topp-bilden!.. och sen de små Julekatterna.. eller är de måntro LusseKatter! ;-D

    kramiz på dig vännen!

    SvaraRadera
  3. Jessica ville ha upp sin kalende med....och hon är 16 år.*asg* men hon har en elak mamma som inte satte upp den. Kanske nästa år.=)
    Jag kommer förbi sen på tjejmiddagen då, om jag hinner upp.
    Kram Kram från den Ystra Söstera!

    SvaraRadera
  4. Håller med här ovan - jag har fortfarande egen adventskalender och har inga planer på att överge den traditionen!!!! Dannes var ju dessutom väldigt fin och tydligen en tradition i sig också. Vi får påminna dig nästa år, så det blir ordning norröver!

    SvaraRadera
  5. Matte tyckte det var en bra idé med en fluffboll till i huset :)
    Men inte husse , han är visst enelergisk eller vad det nu hette mot katter bla. o käkar visst piller för att jag ska kunna bo här. Så en fluffboll till verkar ganska uteslutet :(
    Trevlig 3:e advent !!!

    SvaraRadera