söndag 26 december 2010

Snö,snö,snö..


Jovisst tyckte man att det var extremt mycket snö förra året..men iår då!? Det tar ju aldrig slut nångång och inatt har det drällt ned ytterligare 3 dm. Det knepiga är att åker man några kilometer åt öst eller väst så är det inte alls lika mycket snö. Nån däruppe har bestämt sig för att radera min ort från kartan genom att bädda in den i mjukt täcke. Nu fick jag som jag ville....gå i ide har jag ju pratat om länge..suck! Som vanligt är garaget knappt nåbart och den "mössan" slår nog alla rekord hittills!!

Altanen har en pompös snögardin och nånstans därunder står en hammock..hm. Utebelysningen tänds när det blir mörkt ute..men eftersom det alltid är mörkt under snötäcket så brinner den dygnet runt nuförtiden..*ler*



Skinkan är uppäten och en ny ska griljeras. Roliga saker hittas i "gömmorna" och jag som gillar gamla saker blir exalterad. Detta skinkset är nog från 60-talet nångång och det är jätteroligt att asken finns kvar. De är helt suveräna till skinkan oxå..!*ler*

Kramen Ninni

2 kommentarer:

  1. Men jisses med snö ni får hela tiden !!!
    Här i Halmstad är vi allt förskonade i år :)
    Men det kommer kanske ??!!

    SvaraRadera
  2. Ser ju mysigt ut..........

    SvaraRadera