söndag 6 februari 2011

Dagens ungar....

är bra lustiga ändå. Inte trodde man väl att det skulle bli modernt att åka spark precis..men så är det här.
Flera ungar åker spark till skolan och det är lite kul att se dem efter vägen. Danne har lånat morfars ved-spark några svängar och tjatar om egen såklart...
Nog för att jag var beredd på tjat om moppe om några år men inte detta..haha!
Som tur var..så tog jag reda på min farmors gamla spark när arvsskiftet gjordes efter henne. Sparken förknippar jag starkt med henne..så då MÅSTE jag bara ha den..haha! Nu har den hängt i garagetaket i snart 17 år..och äntligen kommer den till användning!
 Klart sonen ska ha den..för den är ju inte bara för syns skull..*ler*
Det lönar sig att samla på skrot ibland..*ler*

Farmors gamla "pärla"!!
Åhh, vad jag saknar henne nu...suck!

4 kommentarer:

  1. hihihi.. Spark som är såååå roligt att åka!! älskade att åka spark när jag var liten. gör fortfarande.. men tillfälle bjuds inte så ofta i stan tyvärr. ;-D .. tror ärligt talat att just sparken är något som kommer hålla sig kvar länge ännu... och nog tror jag att din kära Farmor ler när hon ser sitt barnbarns barn susa fram mellan snödrivorna på hennes gammla spark! ,-D

    SvaraRadera
  2. haha =D ja jag vill ha en med.. fast nu har vi nästan inge snö ju...

    Det blir inte Doris... nja.. grannens dotters katt heter Doris, och min bästa väninnas katt heter Doris.. så det blir Kajsa =D haha.
    Bilder kommer i morgon!

    Men du... ska man hänga allt kanske?? haha.. hmm vi har inte så stort häng förråd... får fixa det =D

    SvaraRadera
  3. Vilken smart idé! Ger ju både motion och koordination! Inga avgaser! En riktig miljövinst!
    Gud så stor han blivit Danne! Har ju inte sett honom på ett år....saknar er! Måste försöka träffas i sommar!
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  4. Mysigt att de vill åka spark...

    SvaraRadera