söndag 13 februari 2011

Grönt är skönt och choklad är mums!


Jisses vad jag hunnit idag. Började med att stryka gardiner och slänga upp i köket. Nu är det grönt, skönt och vårligt och så har jag lite påskaktigt till april oxå..hehe! Jag har oxå plockat undan kläder som man knappt använder, vill slänga eller ge bort. Jo, vi har faktiskt en sån extra garderob..där kläderna liksom mellanlandar innan man tar beslut..*ler* Här i huset finns ingen viktvätt och vi lägger ingen extra energi på tvätthögar. Alla kläder förutom underkläder hängs på galgar direkt efter tvätt (mycket galgar blir det, *ler*) och sen raka vägen in i garderoben när det är torrt. Tilläggas bör att jag försöker köpa kläder som inte behöver strykas. De få som kräver det..går rasande fort. Har aldrig hängt kläder rakt över klädstreck..för det här med veck på kläderna kräver ju oftast ett strykjärn och som ni kanske förstår så försöker jag undvika strykjärnet..haha! Sen är det inte så svårt att överlåta arbetet till mannen i huset heller. Vad kan gå fel? Inget tjafs om att någon viker fel eller tokigt eller så..*blink* Det som krävs för att det ska funka är ju lite garderober såklart. Mannen och jag har varsin dubbel och sen finns tre enkla hänggarderober. Sonens kläder rensas ju oftare och det finns alltid glada mottagare eftersom kläderna aldrig hinner bli slitna.
Ytterligare ett sätt att minimera klädarbetet är ju att skaffa en sån där ångmaskin som stryker kläder direkt på galge. Nån som testat en sån mojäng? Fatta asså..då behöver man ALDRIG plocka fram strykbräda och den där stenåldersgrejen med sladd..haha!
Jag skriver på önskelistan..hmm..ångmaskin..hihi!


Dagens bakning till skolan blev inte så avancerad som jag tänkt. Det bidde vanliga moccarutor..men eftersom de även kallas kärleksmums..så får de heta det i morgon då det är alla hjärtans dag.
Även lärare ska ha någe gott att suga på vid fikat..och när de betalar för sig så..*ler*


6 kommentarer:

  1. Ja, strykfritt är bra, hihi
    Tittar in och önskar en trevlig ♥ dag!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Här stryks också minimalt. och här hägs också all blöt tvätt på galgar så att det bara är att hänga eller vika. Och all tvätt vikes direkt när den tas ner, så inget får ligga och bli skrynkligt. Allt för att jag ska slippa stryka!=)
    Jättevårigt det blev med dom gröna gardinerna! Snyggt som bara den!
    Önskar dej en underbar Alla Hjärtans Dag imorn!
    Kram kram från den Ystra!

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag är urusel på att hitta strykfria kläder.. men jag stryker kanske en plagg i månaden om ens det haha =) om jag måste använda just den då =).
    Ja du Jag vill verkligen till Nya Zeeland... det värkar vara helt härligt där. Vi prata om detta om Frankrike, och syd Frankrike är dom tydligen jätte oförskämda.. inte alls trevliga, ger dig fingret om du råka prata Eng.
    Så det landet blir det inte... =D

    SvaraRadera
  4. Tack underbara du för att du öppnade mina ögon! Herregud det är ju livskvalitet jag fått. Känns lite ovant bara=). Men det känns mycket bättre nu när du knäckt koden för mitt liv!
    Nu ska jag vara nöjd och glad för min nya underbara livskvalitet!
    Å du underbara kvinna som ger mej sån styrka!
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  5. Trevlig alla hjärtans kväll !
    Kärleksmums är då inte det sämsta :)
    Vilken enrgi du har haft idag så :)
    Så vårligt o fiint !

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen
    Jag stryker inte heller,torktummlar allt som fås..Resten hängs på galgar..
    Jag har bytt sajt igen,men den gamla är forfarande kvar ett tag till...
    Kramiz//Noni

    SvaraRadera