torsdag 17 februari 2011

Drottningen har blitt polis!

Här tuffar det på för fullt. Mycket ska man göra och hinna innan nya jobbet sätter igång och jag har redan varit och inrett mitt kontor. Med hjälp av nya arbetskompisen så har jag fått ett kontor med bra utsikt och det blir riktigt trivsamt även om jag just nu bara lånat en blomma..haha! Det är ju inte stort..men bara att få eget känns gudomligt skönt. Bara att det är lika städat på morgonen som när man lämnade det dagen innan..hehe! På tisdag kommer datorn och då måste jag vara på plats och installera allt. Tack o lov är nuvarande chefen en ängel som låter mig fladdra emellan..men så är han ju själv i precis samma sits och har mest fokus på sitt nya jobb.



På kattfronten går det rätt bra. Vi får nog inse att det här med bus och lek är ett speciellt kapitel när det gäller Keso. Han är såå mycket större och starkare och när han vill jaga och busa och brottas blir de andra missarna livrädda. Jag testade att busa igång honom och fick känna på smällar av hans tassar..och det var inga små klappar inte..haha! Jisses..inte undra på att mina missar drar sig undan när det blir alltför livligt. Hörde att det inte är ovanligt när man har en Norsk Skogkatt och huskatt. Det blir inte lek på samma villkor liksom. Majsan är dock fortfarande överhuvud, drottning och polis..haha! Han har sån jäkla respekt för henne och hon flyttar sig inte minsann. Så fort Millan skriker till så kommer hon rusandes till hjälp och håller koll på den stora björnen.
En kul grej hände tidigare...Keso skulle jaga Millan i flygande fläng..och måste passera Maja som satt i hallen...och när han kom nära så tog bara Maja ett steg framåt och satte tassen i pannan på Keso.. Det blev tvärnit och Keso såg minst sagt snopen ut..Det var som om hon ville säga..-Nä nu lugnar vi ned oss grabben!! haha! Hon är för go vårat högdjur som är barnpiga när vi jobbar...



Som jag tidigare sagt så är Keso en jäkel på att öppna garderobsdörrar..men idag när jag för säkert 5:e gången lyckats stänga in Oliver i städskåpet så öppnar han minsann inte. Även om det prasslar och skrapar därinne så sitter han bara utanför och stirrar. Hallåå..jag trodde kissar var smarta djur...fast det KAN ju vara så att det är Keso som stängt in honom..Tänkte inte på det...hihi!

4 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med katter! Man kan bara fostra dom till en viss nivå...sen gör dom ändå som dom själva redan bestämt. *asg*
    Tänk att få ett eget kontor....det är nåt det du! Och jag håller med om känslan att det ser likadant ut som när man lämnade det. Bara det är ju värt en hel del.....
    Må så gott kära du!
    Kramelikram från den Ystra Söstera

    SvaraRadera
  2. hahahahah.. ja det var säääkert Keso som stängde in oliver! ,-D bekvämt sätt att bli av med en "rival" en stund!.. kanske som hämd efter det där med Maja? hihihi kan verkligen se Keso springandes i full kareta.. för att sedan tvärnita framför maja.. det måste ha set minst sagt komiskt ut!

    SvaraRadera
  3. Tur att den nya kisebusen Keso har respekt för nån säger matte.
    Matte tror också att det är Keso som stängt in stackars lilla söta Oliver i städskåpet.
    För inte kan det väl vara matte ??!!

    SvaraRadera
  4. Läser med många igenkännande leenden! Känner dig nog nu så pass att ditt rum till skillnad från mitt på den tiden det begav sig kommer att ha återfått morgonens utseende innan du lämnar det! Och fyrtassingarna, glömmer aldrig när madam sköldpadda bröt ett gruff mellan de två skogisbröderna, en hurril till vänster och en till höger och så var det bra! Städskåpet - ?, även tvåbenta kan vara kortsynta ibland och inte hänga med. Räknar fortfarande - och numera till fyra - innan jag får krypa ner mellan lakanen! Det har hänt att ....
    Enarmade och tasskramar från "sjuktjäll"

    SvaraRadera