lördag 19 februari 2011

Strålande lördagsväder....

var det när man drog upp rullgardinen sådär vid 9-tiden. En perfekt dag för en stärkande promenad tänkte jag...tills jag fick syn på temperaturen. Va?? -25 grader? Nähä..bara å glömma prommisen. Som sedvanlig lördag..så ska man ha några timmar att softa i pyjamasen..innan man kommer igång..och så blev det även idag...tills sonen började gnöla om lördagsgodis. Vaddå?Jaha!..Tilläggas bör att han inte kommit igång med godiskontraktet efter jul..så vi måste lägga lite fokus där.
En tur till Rusta för att bunkra lite kroppsvårdande produkter blev det med..och jag hittade en smart necessär att ha på färden till Miami. Även om jag inte är storproducent av smink..så behöver jag plats till linsvätskor och hårvård. Den här var ju himla smart och så blir man glad av färgen.
Jag måste börja tänka på saker att ha med mig även om det är knappt 2 månader kvar. En resväska ligger på önskelistan och såklart lite kuliga kläder. Smakar det så kostar det..så man får ta lite då och då.
Har hittat den ultimata boken om kognitiv sömnterapi..så nu ska här läsas för fullt. Började med att somna på sängen kl.16.00 och sov till nästan halv sju ikväll!! Guben hade grillat och det var bara å sätta sig till bords och njuta. En himla bra bok om sömn det där..*asg* Frågan är bara hur jag ska kunna sova inatt...jojo!

Förresten så är det faktiskt fullmåne IGEN..så det kanske inte är lönt att kämpa emot. Hur som, så är den himla vacker att se på..tänk om man nån gång kunde få det där ultimata fotot på en vacker måne nån gång...men det är då fanken omöjligt...
En fortsatt fin lördag och sedermera en härlig söndag till er..
Kramelikram!

2 kommentarer:

  1. Visst går det att sova....fråga bara mej...somnade halv åtta i går på soffan och gick upp och la mej vid nio....vaknade halv åtta i morse.....Gud så mysig lördagskväll det blev då! =)Jag har så tråkigt idag. Vill ut men det är ju så kallt, även om vi "bara" har -16. Jag hatar när jag inte kan komma mej ut.....
    Hoppas temperaturen stiger lite fram på dan....
    Snygg necessär du köpt! Jag var på Torp igår och det är ju så himla snygga kläder ju! Hade lätt kunna bränt lite pengar....eller mycket. Det är precis sånt mode som jag älskar nu!Mycket snygga tunikor......
    Må så gott min goaste syster!
    Kram Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja detta med sömnen är ju ett problem även här:(
    Vi hade oxå denna hemska temperatur ute igår...
    Men något bättre idag bara -10grader...
    Kram

    SvaraRadera