söndag 3 april 2011

Soft helg...

Trist väder hela helgen..och på sätt och vis är det rätt skönt. Då kan man vara inne och softa och ta igen sig efter arbetsveckan. Samtidigt regnar snön bort oxå..och det är ju för väl..*ler*

Guben har hjälp mig att kapa en träjalusi som ska vara på jobbet och det blev jättebra. Den fanns redan på jobbet men för att den ska passa fönstrena ut mot korridoren så behövdes lite sågning. Nu kommer man att slippa att se allt spring därute..och ingen ser in heller..hehe!
Första arbetsdagen var hektiskt och gick rasande fort..pang tjong-lunch..pang tjong- gå hem. Jaha..det här kan jag nog vänja mig vid..haha! Många ansikten har man träffat men så gäller det att minnas namnen oxå. Förr kunde man ju tjuvkika på kläderna där namnet stod..men nu är man skitlurad! Jaja..de får ha överseende med en senil och vimsig tantalanta..*ler*


Plantor har förpassats till källaren, omplanterade och färdiga. Tänkte jag skulle vänta med det för det var ju inte SÅ akut före min resa..men så såg jag myskofierade angrepp på bladen..hm. Vad är detta? Konstigt..det var bara på de nyplanterade sakerna.
Sen såg jag en fröken med MYCKET skyldig uppsyn..

Ok..man behöver kanske inte säga att även kissar har vårkänslor och är sugna på fräscha gröna blad att tugga på. Nu har de fått sin egen blomma att knapra på istället. Matte tror nämligen att hon får han sina planteringar i fred då..haha!

Lite bakning till skolan har oxå avklarats idag. Det bidde min gamla vanliga äppelkaka..och den har ni ju typ sett 100ggr förr så..*ler*

Kramar och med förhoppning om en vecka med vår!!

4 kommentarer:

  1. Bra med en händig gube=)
    Må så gott min vän!
    Kramelikram!

    SvaraRadera
  2. Kramizar till dig å ha en bra vecka...

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att ha en super man som kan göra saker åt en = ).

    Ja vädret har inte varit så roligt här heller... men det kommer väll får man hoppas på.
    =)Nu ska ätas... =)kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite privatliv på jobbet ;-D är ju skönt att kunna gömma sig och svära lite för sig själv ibland när saker inte går som de ska! hihihi..

    kram på dig vännen!

    SvaraRadera