torsdag 29 september 2011

Härliga höst!


Äntligen är hösten här och det är såå härligt! Hösten är min bästa årstid och såna här gånger struntar jag i andras suckar över att sommaren tagit slut. Förra fredagen for vi ut till stugan för att bo där över helgen. Tyvärr så hann guben bara komma dit ut så blev han dålig och sängliggandes hela helgen. Dock har vi myst med härliga brasor och Danne och jag fick sköna promenader. Blev så förvånad över alla vilda blommor som kommer igen därute..och såklart fanns kameran med!


Hur kan man bara säga att klöverblomman är oansenlig?

Käringtand är det enda namnet jag kan...

Ett helt gäng amiralfjärilar kom och kalasade på söta blommor.

                           En liten höstknopp kikar fram...
Veckan ramlar på och det är snart helg igen. Gubens eländiga hosta resulterade i lunginflammation och jag hoppas han är på benen till helgen då sommaren kommer åter på visit. Det är ju ändå HANS bästa årstid..*ler*


Kram Ninni








1 kommentar:

  1. Hej Ninni! Härliga bilder som vittnar om att sommaren biter sig fast så länge det går.
    Är själv ingen stor älskare av hösten, särskilt inte när vi kommer in i november, men visst är det sagolikt vackert ute nu. Än väntar många fina dagar.
    Ha det gott! /SA
    PS. på mina bilder är det röd-gul trumpetsvamp - inte helt olik trattisarna...

    SvaraRadera