fredag 30 september 2011

Fångade sötnosar...

Fick en glad överraskning idag. Skulle ta lillkameran och fota en tokig misse..och så fick jag se alla bilderna från min o sonens tripp till Eskilstuna i somras. Herrejisses..jag hade inte ens laddat ur dem ur kameran. Månne det vara en släng av demens..hm. Många sötingar fann vi på parken zoo måste jag säga och vi har definitivt inte varit där för sista gången. Här kommer ett asplock av de söta små....
En röd alpacka..Så gudomligt söt och go varelse...och vilken päls!!  Hade jag haft en gård på landet så hade jag absolut haft ett gäng sötingar!!

Vi fick en liten skymt av fröken sandkatt. Hon är ju så himla vacker och skön. Tyvärr så gömde hon sina ungar väl..annars hade jag gärna haft en till ullig familjemedlem.*ler*

 Röd panda har man inte sett många gånger inte..men lika faschinerad blir man var gång. Pälsen riktigt glöder i solen.
..och så min egen favorit. Surikaterna kan man stå och titta på i timmar och att fånga två som kramas..trodde jag väl aldrig. De sitter ju  mycket o spejar..och ni skulle sett när ett flygplan flög över parken. Ett tjugotal surikater stirrade misstänksamt upp i det blå på den stora metallfågeln..hihi! När jag ser dessa tänker jag på en gammal fin låt..-That´s what friends are for...

Ha en trevlig helg!!
Ninni

2 kommentarer:

  1. Å jag älskar surikaterna! Dom är ju så härliga! Vilka underbara bilder du tagit! Det är samma här du, bilderna blir liggande på kameran ibland......och då är det ju som om man upptäcker nåt nytt ju. *asg*
    Må så jättegott goa du!
    Kram kram från den Ystra söstera!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är tillbaka, har saknat dina fina foto.
    Lyckades pricka in jobb hela fina hösthelgen och har idag min fridag och då är det värsta ruskdagen...

    SvaraRadera