måndag 3 oktober 2011

Helgsummering...


Ja så var det måndag igen då..men helgen var osedvanligt skön ändå. Man har både fått lite vettigt gjort OCH tagit igen sig.
Lördagsförmiddagen var vi ute och grejade i trädgården men sen ville jag göra nåt "RIKTIGT" liksom. Måla sista furutaket kanske? hm..Tills guben försiktigt sade..-Vi kanske ska byta rum med sonen..-HA! DET skulle han inte sagt..-Jamen så vad väntar vi på..Vi kör igång NU!! Sonen bangar ju inte heller precis, han gillar ju förändringar som mor sin..så vi körde igång vid 14-tiden...och  lade sista handen vid nya gardiner efter kl.19. Gudars vad skönt att få riktigt urrensat och städat i alla hörnen..för att inte tala om allt man fått slänga. YES!! Sen blev det ju riktigt bra oxå..och alla är nöjda o glada. Vet inte HUR många gånger vi bytt rum med sonen..men så länge vi bor kvar så..finns det fler tillfällen..hehe!


På söndagen var det dags för att fira pappsen. Herreminje..han blir ju 75 bast!! Precis som förr året hade han bokat bord på Kratte Masugn och bjuder barn, barnbarn och syskon med respektive på mat. Kratte är ett gammalt bruk i herrgårdmiljö och väldigt populärt ställe att gifta sig på. Såklart man har kameran med sig även om himlen var mer grå än blå. För en som älskar hösten räcker det med ett gäng lönnträd för att jag ska fått mitt lystmäte..*ler*
I afton har sonen och jag varit ut i spåret igen..och hör o höpna...JOGGAT!? Jojo..det kanske finns lite krut i käringen ändå..men jag får nog känna på att jag lever i morgon..ujujuj.
På onsdag ska jag ut och käka middag med min gode vän Jeanette..så ok då..jag får nog ränna några fler varv i spåret för att få äta någon smarrig efterrätt med...
Vad gör man inte....*ler*
Kram o sköt om er!!

2 kommentarer:

  1. Jisses vilka bilder! Hösten är ju magisk med sina färger vare sej det är soligt eller mulet! Och grejat ha ni ju gjort...men visst är det skönt när man fått röja runt lite!
    tack för dina goa ord i min blogg! Det värmer ska du veta! Jag nog har jobbet en fruktansvärt stor betydelse för hur jag mår och jag är glad att jag vågade kasta mej ut!
    Kram på dej du goaste syster!

    SvaraRadera
  2. Jätte fina bilder... hösten är ju så fin!
    Hoppas du får en bra Torsdag ^^ = )

    SvaraRadera